A BlackBerryk Magyarországon közel sem olyan népszerűek, mint Nyugat-Európában, vagy főleg a tengerentúlon, amiért elsősorban a hazai mobilszolgáltatók rövidlátó és szüklátókörű hozzáállása okolható. Mindhárom hazai operátor tart ugyan BlackBerryket, de ha nem muszáj, nem foglalkozik velük házon belül senki egy-két márkaszerető fanatikust leszámítva. Nyugodtan ki lehet jelenteni, a BlackBerryket gyakorlatilag nem jegyzik itthon.

A Vodafone Magyarország valami különös okból kifolyólag már szinte kifejezetten gáncsolja a márkát, hiszen amellett, hogy a cégnél a legdrágább a szolgáltatás, itt is adják cserébe a legkevesebbet a pénzért. A szolgáltató 2900 forintért 50 megabájtnyi BIS adatforgalmat nyújt, amit ráadásul nem is lehet más internetcsomaggal kiegészíteni, valamint a szinkronizálási opciók sem olyan kiterjedtek, mint a többi szolgáltatónál. Így például vodásként a legjobb tudomásunk szerint máig nem lehet Gmail kontaktokat és naptárat szinkronizálni BIS-en keresztül.

A telefonok árát és választékát tekintve a Vodafone többnyire a középmezőnyben tanyázik, vagyis a Telenornál olcsóbb a cég, a T-Mobile-nál viszont rendszerint drágább - a Telenor viszont legalább a szolgáltatást olcsóbban adja. Az új készülékek szinte soha nem a vodához érkeznek meg előbb, igaz a fehér Torch és Bold árusításakor sikerült megelőzni a T-Mobile-t, de nagyjából ez minden, amit fel tudnak mutatni a pirosak.

A BlackBerryk hosszú ideig még a Vodafone weboldalán sem szerepeltek az okostelefon-ajánlatok közt, mára ez már szerencsére változott, még a kiemelt ajánlatoknál is szerepel a márka. A szoftverfrissítések gyakorlatilag nem léteznek, a webre kitett update-ek ősrégiek, így például sem a 9300-hoz, sem a 9700-hoz nincs OS6-os csomag, Bold 9780-hoz és Torch 9800-hoz nincs a gyárilag telepítettnél újabb, jobb rendszerszoftver.

Jó lenne belelátni, hogy mi lehet ennek a mostoha bánásmódnak az oka, annál is inkább, mivel tudomásunk szerint gyakorlatilag az egész felsővezetés BlackBerryt használ a Vodafone-nál, minden bizonnyal angol nyomásra, nem önszántából. Talán a Storm csúfos kudarca, talán a marketingtámogatás híján a béka segge alatt tanyázó eladások, talán a macerás ökoszisztéma (vagy ezek mindegyike) miatt, mindenesetre a Vodafone-nál jól láthatóan nem szeretik sem a BlackBerryket, sem pedig ebből kifolyólag alighanem azokat az ügyfeleket sem, akik havonta jelentős összeget hagynának ott a szolgáltatásért - ha kapnának megfelelő szolgáltatást.

Igazán kár, pedig az angol anyacég nagyon jó viszonyt ápol a RIM-mel, a kanadaiak egyik leggyümölcsözőbb (jajj, de lírai :)) partnere a Vodafone brit bázisa. Reméljük a viszonyok hamarosan itthon is javulnak, és Magyarországon is közelebb kerül egymáshoz a szolgáltató és a mobilgyártó...

Pláne mivel mintha mostanában az Apple-lel úgyis kissé meggyűlne a bajuk.

Update: Kaptunk egy vodás belső körökből származó infót a blogposztra reagálva, amely szerint a RIM-nek egyedi licencszerződése van a magyarországi Vodafone-nal, ezért az 50 megabájtos korlát, meg a viszonylag magas ár a BIS esetében. Ezt a szerződést azonban jelenleg éppen újratárgyalják, így várhatóan még az év vége előtt változni fog a helyzet! Éljen!

süti beállítások módosítása