Sajnos nagyon úgy tűnik, hogy a BB10-es BlakBerryk Wi-Fi kálváriája nem oldódott meg ennyi idő alatt sem, legalábbis a hét végén számos -- joggal elégedetlen -- visszajelzés érkezett a BerryBloghoz azzal kapcsolatban, hogy nem működik az internetkapcsolat a telefon Wi-Fi-jén keresztül. Bár többen úgy gondolják, hogy a parajelenségnek köze van a 10.2-es rendszerfrissítéshez, ez a tézis egész biztosan téves, az viszont biztos, hogy a UPC Magyarország internetes hálózatának (illetve annak nemzetközi kapcsolatainak) van szerepe a dologban.

upc_logo.jpg

Ahogy az pár hete is történt, a UPC hálózatán keresztül most sem érhető el a komplett BlackBerry domain, vagyis nem megy az internet a BlackBerryken és nem érhető el a BlackBerry egyik weboldala sem (nyitóoldal, BlackBerry World). Anélkül, hogy különösebben elmélyednénk a dolog technikai részleteiben, elég annyit tudni, hogy a BlackBerryk kicsit máshogy kezelik a Wi-Fi-n keresztül történő netezést, mint a többi telefon, azaz ha a mobilnál a mobilhálózat és a Wi-Fi egyszerre van engedélyezve, egy speciális azonosítási eljárás zajlik le, mely ez esetben láthatóan valahol jól elakad a UPC nemzetközi hálózatának bonyolult útvesztőjében.

A UPC egyébként az utóbbi napokban más netes szolgáltatások kapcsán sem volt a helyzet magaslatán -- volt olyan nap, amikor teljesen véletlenszerűen leálltak nagy fájlmegosztó-oldalak (illetve olyan oldalak is, melyeknek köze nem volt a fájlmegosztáshoz), illetve a szolgáltató múlt héten egyszer azt is közölte ügyfeleivel, hogy ha áramszünet után újraindítják a modemeket, akkor nem működnek a szolgáltatások. Az alábbi közlést egyébként a szolgáltató Facebook-oldalán vadásztuk, nem tudjuk, hogy a mostani BB-s esetnek van-e köze ehhez, mindenesetre ha így van, nem biztos, hogy teljesen a UPC a ludas:

A hibajelenséget az okozta, hogy a DoclerWeb európai gerinchálózatán november 1-jén elvégzett karbantartását követően egy véletlen, téves beállítás miatt a DoclerWeb hálózata a sajátjaként hirdette a UPC Magyarország IP-tartományait (internetes címtartományait) a nagyobb Európai Internet Kicserélő központokon.

Ezért - a magyarországiak kivételével - azokból az európai hálózatokból, amelyekkel a UPC nem áll közvetlen peering összeköttetésben, az adatok (weboldalak és webes tartalmak) a DoclerWeb hálózatába irányultak és onnan nem jutottak el a UPC hálózatába, így a UPC ügyfeleinek számítógépére sem. Miután a UPC az amszterdami cégközpontjának szakembereivel közösen megtalálta a hiba okát, megkeresésünkre a DoclerWeb nagyon rövid idő alatt kijavította a beállításokat, így a hálózati forgalom délután 3 órától újra teljes körűen helyreállt. A két vállalat szakemberei egyeztették eljárásaikat annak érdekében, hogy a jövőben hasonló hiba ne fordulhasson elő. A UPC és a DoclerWeb a kellemetlenségekért elnézést kér az internetezőktől.

Hát, úgy tűnik, sajnos mégis történt "hasonló hiba", mi pedig nem tehetünk mást, mint jelezzük a UPC Magyarország valamelyik ügyfélszolgálati csatornáján, hátha kellő mennyiségű visszajelzésre újabb kivizsgálás indul.

süti beállítások módosítása