A függőségem pedig az utóbbi időben komoly fejfájást okozott, de legalábbis most szembesültem először az elvonási tünetekkel.

Aki ismer engem tudja, hogy jó ideje BlackBerry-t használok, előtte pedig minden mást, amin QWERTY gombsor volt (Nokia, Palm). A novemberben vásárolt Q10-esemet kénytelen voltam szervízbe adni mert elromlott rajta a headset csatlakozója valamint előállt az úgynevezett "double typing issue", magyarul elkezdett duplázni egyik-másik gomb a telefonon.

q10_billentyuzet.jpg

Gondoltam itt az ideje még egyszer neki futni az androidnak hamár új munkahelyemen android fejlesztőkkel is együtt kell dolgoznom. Remek lehetőségem kínálkozott egy ASUS PadFone Mini-re úgyhogy örömmel bontogattam a készülék dobozát és egyből bele is költöztem az email fiókjaimmal meg a BBM-mel.

Ezúton szeretném kifejezni a támogatással vegyes együttérzésemet annak a pár száz millió android felhasználónak, akiknek ezt a rendszert kell használnia a BB10 helyett. Akiknek nem adatnak meg az alábbi -- számomra fontos -- funkciók, technológiák.

HUB

A HUB hiánya androidon szinte használhatatlanná tette számomra a telefont arra amire a telefon hívásokon kívül legtöbbet használom és ez nem más mint az üzenetkezelés.

Az 5 email fiókomból 2-t kapcsoltam hozzá a PadFonehoz (gmail+outlook.com), és első alkalommal bizony percekig kerestem, hogy egyáltalán hol találom meg az emailjeimet. Plusz ha már üzenetek, a gépelés a fizikai gombsor után mondanom sem kell, hogy egy rémálom.

BBM

Ugyebár androidos BBM már elég rég óta létezik, de korántsem olyan hatékony a gesztus vezerlés részlegessége miatt mint a BB10-es verziónál. Plusz a HUB hiánya tovább ront ezen.

"Instant action"

A rengeteg (számomra teljesen érdektelen) alkalmazás között nagyon nehezen találok meg bármit. BB10-en a főképernyőről elkezdhetek jó néhány dolgot gépelni és az keresés nélkül meg is jelenik. Nem gondoltam, hogy ez ennyire fog hiányozni.

Minőségi alap alkalmazások

Elég neuralgikus pont, mert ezen a ponton éri a legtöbb támadás a BlackBerryt. Pedig Androidon sokszor a legalapabb alkalmazások helyett is valami mást kell guberálni a Play Store-ból, és bár ott aztán van választék, a kevéssé tájékozottabbak hamar elvesznek a kavalkádban, mely ráadásul egy rakás félrevezető nevű és igencsak kétes minőségű alkalmazást is magába foglal.

A másik komoly bajom a böngészővel van. Se a Chrome (pedig PC-n azt használom), sem pedig a gyári browser nyomába sem ér a BB10 böngészőjének. Ki hallot már például olyat, hogy megy egy YouTube videó és ha alkalmazást váltok vagy lezárom a képernyőt, leáll a lejátszás? 

Oké, a BlackBerry 10 sem tökéletes, és bizonyára lehetne sok olyan hibát felróni a rendszernek, amit az androidnak nem, meg nem is vagyunk egyformák, de egy biztos, én már alig várom, hogy visszakapjam hűséges társam Vodafone szervizétől és ebből a rémálomból végre felébredhessek...

süti beállítások módosítása