Az egyik kedvenc mobilalkalmazás-típusom az időjárást előrejelző app, melyből elképesztően sokfélét készítenek, de csak igazán kevés közülük az, ami egyszerre pontos és esztétikus is. Ez egyébként megdöbbentő párhuzamot mutat a kereskedelmi televíziók meteorológus műsorvezetőivel. Viccet félretéve, a BeWeather BlackBerryn az egyik olyan alkalmazás, ami szinte hibátlan, a nemrég megjelent 2.0-s verziójában pedig néhány igazán hasznos újítás is található.

beweather2.jpg

Az app ráadásul szép is, az ikonok, piktogramok jól néznek ki, az aktuális időjárási helyzetképet pedig fotóval és animációval egyaránt megjeleníti a felület. Újdonság a 2.0-s verziótól az Európában (megdöbbentő módon nálunk is) működő radarkép, illetve a fejlettebb riasztások (na ez viszont nem működik), hiszen a forecast óta a legújabb divat a nowcast, vagyis lassan több ember kíváncsi rá, hogy a következő 15 percben milyen idő lesz, mint mondjuk holnap. Apropó, aki jót akar, inkább ne nézze meg, milyen idő lesz a hosszú hétvégén.

A BeWeather 10 Pro héten megjelent frissítése immár a Q5- és Q10-tulajok számára is elérhető a BlackBerry Worldben, a program egyébként fizetős, de mint mondtam szerintem jelenleg a legjobb időjós-app BB10 platformra. 

A BeWeather 10 Pro elérhető erre a linkre kattintva.

Z3-lázban ég az összes BlackBerry-közösség az interneten, nem véletlenül: hosszú idő óta ez lesz az első új BlackBerry a kanadai gyártó választékában, ráadásul ez a John Chen vezette cég első hardveres produktuma, aminek a sikerén látszólag sok áll, vagy bukik. Pedig még azt sem tudni, egyáltalán kijut-e Indonéziából, és ha igen, pontosan mikor.

De vajon mennyire számít ténylegesen stratégiai terméknek a Z3 az ázsiai régiótól nyugatabbra? Képes-e fordítani a BlackBerry szerencséjén ez a modell, vagy ez a feladat majd a később érkező Classic, netán a Windermere kódnéven emlegetett, egészen újszerűnek tűnő QWERTY-s, érintőkijelzős hibridre hárul majd? Megannyi kínzó kérdés, melyre alighanem az év második felében, méginkább az év vége felé kaphatunk csak választ.

"A sajtóközleményben egy megveszekedett szóval nem említ a cég üzleti funkciókat..."

Elnézve a BlackBerry Z3 indonéziai megjelenéséről vasárnap kiadott sajtóközleményt, a BlackBerry ezt a készüléket egyértelműen a tömegeknek szánja, olyan fogyasztóknak, akik egy jó nevű okostelefont szeretnének olcsón, mellyel lehetőség szerint kellőképpen ki is tudnak tűnni a szürkeségből. A sajtóközleményben egy megveszekedett szóval nem említ a cég üzleti funkciókat, annál több BBM-ezést, sharelést, FM-rádiózást meg Timeshift kamerázást. Ez látszólag gyökeresen szembemegy azzal az enterprise first kommunikációval, mellyel John Chen mostanában végigturnézza Amerikát.

mwc14_z3.jpg

Pedig a képlet pofonegyszerű, és jól is tükrözi az okostelefon-piac változásait, mely nem túl meglepő módon más-más üzleti stratégiát igényel a különböző régiókban: A szegényebb ázsiai országokban (mint amilyen Indonézia) az okostelefon-bumm még csak most kezdődött, az olyan, óriási populációjú országok, mint India, Pakisztán, Indonézia, vagy éppen Kína, hatalmas felvevőpiacot jelentenek minden gyártó számára. Bár sok pénzt ezeken a készülékeken nem lehet keresni, ügyes árazással és olcsó ellátási lánccal azért lehet fogni rajtuk. Márpedig vasárnap óta már azt is tudjuk, hogy a BlackBerry 2,2 millió indonézi rúpiáért adja majd a Z3-at, ami történetesen éppen a dzsakartai minimálbérnek felel meg, vagyis még a legcsóróbb indonézeknek sem kell eladniuk a veséjüket azért, hogy egy modern okostelefonnal feszíthessenek - feltéve persze, hogy a fővárosban élnek.

Nyugatabbra, ahol az okostelefonok piaca mára teljesen beérett (sőt túlérett) ellenben egyre több gyártó kínlódik azzal, hogy évről-évre milyen újdonságok bemutatásával vegye rá a tömegeket arra, hogy költsék el dzsakartai minimálbér többszörösét egy készülékre. Itt a BlackBerry azt a stratégiát választotta (más választása nemigen lévén), hogy megpróbál egy jól behatárolható célcsoportot megkörnyékezni, nem is elsősorban a telefonjaival, hanem a telefonokhoz kapcsolódó szolgáltatásokkal, mely a tradicionális okostelefon-gyártók közül egyedülállóvá teszi a kanadai céget.

Ez az a bizonyos üzleti és kormányzati szektor, melynek a BlackBerry szuperbiztonságos készülékeket, illetve az azokat vezérlő (meg ma már iPhone-okat és androidos telefonokat is kezelő) mobilmenedzsment-megoldásokat kínálja. Ez az a terület, amit nem lehet egyik napról a másikra meghódítani olyan lózungokkal, melyeket a fogyasztói piac simán bekajál és még repetát is kér belőlük.

"...a kérdés leginkább az, hogy a BlackBerry hol helyez el minket a térképen."

Ebből a szempontból Magyarország kicsit a két szék közt a pad alá esete, mivel az indonéz és a nyugati piacok jellegzetességei egyaránt megtalálhatók nálunk. A Z3 sikere ezért nálunk leginkább azon áll vagy bukik, hogy a BlackBerry hol helyez el minket a térképen (természetesen a kérdés költői volt). A BlackBerry Z10 tavalyi premierjével a keleti oldalra billent a mérleg, legalábbis abból kiindulva, hogy a magyar piacnak a hivatalos csatornákon sokáig csak a London kódnevű, "olcsósított" Z10 változat, az STL100-1 jutott. Ebből levonható olyan következtetés, hogy a Z3-nak is előbb-utóbb ideér valamelyik változata, de a dolgok mostani állása alapján ez nem holnap lesz.

A Z3-tól egyébként itthon is leginkább ugyanaz várható, mint a célpiacokon, vagyis a márkaépítés, amire ugyan önmagában jó alapot adhat egy kedvező árú, minden ízében modern készülék, de ez egyedül attól tartok, kevés lesz. A magyar piac legnagyobb forgalmazói, vagyis a mobilszolgáltatók mindaddig egy szalmaszálat nem fognak keresztbe tenni a BlackBerryért -- csinálja akár a világ legjobb ár/érték arányú készülékét --, míg a kanadai gyártó saját maga nem invesztál jelentős összegeket a brandépítésbe, nem csak nyugatra, meg keletre, hanem középen is...

A BlackBerry Z10, a BlackBerry egyik legjobb ár-érték arányú okostelefonja lett mostanra, a hozzá tartozó kiegészítőkkel pedig méginkább ki tudod használni a készülék tudását, mely immár jóval túlmutat e-mailek és üzenetek írásán és fogadásán: a Z10 igazi multimédiás mindenes, amihez most egy olyan kiegészítőcsomagot kínál a BerryBolt, mellyel hatékonyabban ki tudod használni a képességeit.

z10_csomag2.jpg

A Z10 multimédiás szett egy eredeti, gyári dokkolóból, valamint egy gyári töltőből és USB kábelből áll, így a telefonodat egy HDMI kábellel (a kábel nem a csomag tartozéka!) bármilyen, HDMI-bemenettel rendelkező tévéhez vagy projektorhoz csatlakoztatni tudod, miközben egyszerre töltheted is a készüléket.

A dokkolót és a töltőt emellett használhatod az irodában vagy akár az éjjeliszekrényeden is, utóbbi esetben egyben egy stílusos ébresztőóraként funkcionálhat a Z10-ed.

A Z10 multimédiás szett megvásárlásával most az eredeti árhoz képest 2990 forintot spórolhatsz. Az akció a készlet erejéig tart. Vásárláshoz katt ide!

Na, ezt is megtudtuk végre, egész pontosan 2 190 000 - ba kerül majd a BlackBerry Z3 május közepétől, még szerencse, hogy az ár Indonéz rúpiában értendő, nem pedig forintban, szóval itthon azért nem kell majd milliókat fizetni a BlackBerry új érintőkijelzős okostelefonjáért. Most a hazai árakkal kapcsolatban lehetne találgatni megint, meg számolgatni (segítek: 2190000 Indonéz rúpia kb 43 ezer forintnak felel meg mai árfolyamon), csak nincs sok értelme, mint ahogy azzal kapcsolatban is legfeljebb tippelni lehet csak, hogy itthon mikor jelenhet meg a készülék.

z3_inhand.jpg

Az biztos, hogy a Jakarta kódnéven futó BlackBerry Z3 május 13-án jelenhet meg először a boltokban, hivatalosan kizárólag Indonéziában, és lesz egy limitált kiadása is, Jakarta Edition néven, ennek áráról azonban végképp nem tudni semmit. Európai vagy globális modellről, premierről és árakról egyelőre szintúgy hallgat a gyártó.

Akinek nagyon viszket a keze, azért valószínűleg be fogj tudni szerezni mindenféle egzotikus forrásokból a Z3-at már jóval az európai premiert megelőzően, de ez inkább marad szerintem a bátrak sportja, tekintve, hogy a jótállási ügyintézés ilyen esetben legalábbis problémás, nem beszélve arról, hogy egyes szolgáltatások (pl. 4G-s hálózat) az indonéz piacra szánt modellekkel nem lesznek elérhetők.

Szóval egyelőre ez minden, amit tudunk, amint lesz újabb hírünk a Z3-ról, természetesen jelentjük.

Címkék: jakarta z3
süti beállítások módosítása