Napjainkban a személyes szféra, a magánélet megannyi támadásnak, fürkésző tekintetnek van kitéve, különösen az online világban, melyet egyre inkább a legféltettebb kincseikkel, a különböző okoskütyükkel érnek el az emberek. Az Apple éppen nemrégiben frissítette adatvédelmi irányelveit (talán nem véletlen az időzítés), egyszersmind ez kitűnő apropót adott a BlackBerrynek arra, hogy a rövidesen érkező PRIV kampányában felhasználja ezt, ha nem is feltétlenül az Apple ellen, inkább egyfajta figyelemfelhívásként, vagy kommentárként:

priv-blackberry-site-update.png

 Vagyis nagyjából:

Mi, a BlackBerrynél örülünk, hogy az Apple végre komolyan veszi a privát szférát.

Az elmúlt 20 évben azon dolgoztunk, hogy megépítsük az iparág legbiztonságosabb készülékeit. A vásárlóink privát szférájának védelme régóta felvállalt küldetésünk, ezért továbbra is ennek szentelve kereszteltük el legújabb biztonságos okostelefonunkat

PRIV-nek. 

Aztán jön még egy meglehetősen furán festő "BlackBerry Powered by Android" felirat, amit azt hiszem még egy jó darabig nem fogok megszokni, és ezzel az elmúlt pár hét tapasztalatai alapján nem vagyok egyedül.

Ha már az Androidnál tartunk, itt egy másik idézet (a teljes szöveg itt található), a fentebb megszólított cég első emberétől, Tim Cooktól:

Néhány évvel ezelőtt a különféle internetes szolgáltatások felhasználói egyre többször szembesültek vele, hogy egy ingyenes szolgáltatás esetében ők valójában nem vásárlók. Ők maguk a termék. Az Apple-nél azonban mi úgy véljük, hogy a felhasználói élménynek nem lehet alárendelni a magánszférát.

A mi üzleti modellünk rendkívül egyszerű: kiváló termékeket adunk el. Senki levelezési vagy böngészési szokásai alapján nem építünk profilokat, hogy aztán azt hirdetőknek értékesítsük. Nem tesszük pénzé azokat az információkat, melyeket az iPhone és iCloud felhasználóink szolgáltatnak a számunkra. És senkinek nem olvassuk el a leveleit vagy az üzeneteit, hogy utána az azokban lévő információkat eladjuk másnak. A szoftvereinket és szolgáltatásainkat egyedül azzal a céllal alkottuk meg, hogy azok jobbá tegyék az eszközeinket. Ilyen egyszerű az egész.

Tényleg korrektül közelíti a témát Cook, meg kell hagyni, e tekintetben egyébként úgy fest, hogy a BlackBerry és az Apple álláspontja voltaképpen nem is áll olyan távol egymástól. 

Tim Cook szavainak olvasása után persze joggal vetődhet fel a kérdés, hogy hogyan is tarthatná bármilyen androidos mobil tiszteletben a privát szférát, ha a Google szolgáltatásainak használatba vételével az ember élete máris kisebbfajta nyitott könyvvé válhat. Érdekes lesz látni, hogy a hangzatos szavak mögött mit tesz majd valójában a BlackBerry annak érdekében, hogy a leginkább biztonságkritikus felhasználói számára a jól megszokott védelmet biztosítsa. Mert bár hozzáteszem a Google szolgáltatásait nem kötelező használni, de azt azért közben nem árt tudni, hogy egy androidos mobil Google-fiók nélkül kábé annyit ér, mint egy autó kerék nélkül...