Talán mindenki számára nyilvánvaló, hogy a Research in Motion legnagyobb felhasználói bázisa a tengerentúli piacokon, azon belül is elsősorban Észak-Amerikában koncentrálódik. A cég továbbra is vezeti az ottani okostelefon-piacot, igaz az utóbbi egy-két évben komoly kihívókra akadt elsősorban az iPhone képében, de újabban az ázsiai gyártók is szép fejlődést mutattak mind értékesítésben, mind pedig a termékek minőségét és szolgáltatásait illetően.

A fenti trend legnagyobb vesztese lehet a RIM, melynek egyik legfőbb bástyája, az amerikai Verizon Wireless egy évvel ezelőtt szinte csak BlackBerrykkel szőnyegbombázta végig a piacot. Ez a helyzet mára a statisztikák tanúsága szerint megváltozott, a BlackBerryk most már körülbelül csak 20 százalékot tesznek ki a teljes értékesítési volumenből, a márka pedig értékesítési darabszám alapján visszaszorult a második helyre a Verizonnál, a hamvaiból feltámadt, és a Droid termékcsaláddal arató Motorola mögé.


Forrás: AllThingsD

A csökkenés oka a helyi piac szakértői szerint elsősorban az, hogy a RIM kevés hangsúlyt fektet a CDMA-kompatibilis készülékekre, márpedig a Verizon hálózata ezt a normát használja, szemben az AT&T-vel vagy a T-Mobile USA-val. Más vélekedések szerint a Verizon stratégiai terve, hogy kvázi egyplatformos operátorrá váljon, ez a platform pedig a népszerűségét robbanásszerűen növelő Android lehet. Erre utalhat nem mellékesen az is, hogy a CDMA-kompatiblis iPhone megjelenése tovább várat magára, illetve igazság szerint még az is kérdéses, hogy valaha érkezik ilyen változat az Apple okostelefonjából.

További érdekesség, egyben jól jelzi a piaci trendeket, hogy a Verizon legnagyobb eszközbeszállítója ma már a Samsung, ezt követi az LG, a harmadik a Motorola, és csak negyedikként jön a RIM.