Az elemzők eddig nem túlságosan kímélték a RIM rövidesen debütáló tabletjét, elsősorban azt hangoztatva, hogy a PlayBook akkumulátoros üzemidejével komoly gondok lesznek, konkrétan örülhetnek a vásárlók, ha fél munkanapnyi rendelkezésre állást biztosít majd számukra az eszköz egy feltöltéssel. Azóta a RIM cáfolt, sőt, a kanadaiak szerint minden tekintetben felveszi majd a versenyt a konkurenciával a PlayBook (legutóbb éppen a Reutersnek állította Jeff McDowell, a RIM alelnöke, hogy a PlayBook jóval kisebb akkumulátorral tovább húzza majd, mint egy iPad).

A CES-t követően újabb, ezúttal pozitívabb elemzői értékelések jelentek meg a RIM tabletjéről: az RBC Capital Markets a kiállításon szondázta a látogatókat, és a vélemények alapján arra a következtetésre jutott, hogy a PlayBookból a piacra kerülését követő első naptári évben hatmillió darabot fog eladni a RIM. Az elemzőcég szakértője szerint ennek a mennyiségnek a kétharmadát, vagyis négymilliót 2011-ben adhatnak el.

Mindez annak fényében meglehetősen optimista becslésnek tűnik, hogy az ázsiai gyártópartnerekkel hagyományosan jó viszonyt ápoló DigiTimes a minap megszellőztette, hogy a beszállítók elmondásai alapján arra tipplenek, hogy az első naptári negyedévben körülbelül egymillió PlayBookon adhat majd túl a RIM.

A PlayBook ezek alapján hasonló lendülettel indíthat, mint az iPad: az Apple tabletjének 27 nap kellett az egymilliós határ eléréséhez, december végén - vagyis a megjelenését követő harmadik negyedév végén - pedig csaknem 15 millión állt a számláló. A másik nagy tabletpiaci nagyágyúból, a Galaxy Tabból a Samsung szerint a megjelenését követően egy hét alatt hatszázezer talált gazdára, az eladások a premiert követő második hónap végén lépték át az egymilliós határt.

Via BerryReview.