Tudom-tudom, néhányan azt gondoljátok, hogy a RIM-nek egyáltalán nem kellett volna beszállnia a tablet bizniszbe, és óriási zakó lesz a PlayBookból, mindenesetre így a piaci premierhez közeledvén érdemes kicsit elmélkedni azon, hogy a kanadaiak milyen hírverést keltenek (illetve nem keltenek) a PlayBooknak.

Az egész azzal kezdődött, hogy tavaly szeptember 28-án San Franciscóban Mike Lazaridis többek megdöbbenésére közölte, a RIM is készít egy tabletet, mely fel fogja venni a versenyt az Apple iPadjával (hogy pontosan melyik generációval, az jó kérdés, valószínűleg ezt még ő sem merte feltenni akkor magának). Teltek-múltak a hónapok, és a PlayBookról egyre több infó és pletyka látott napvilágot, már-már úgy tűnt, hogy tényleg komolyan gondolja a RIM, hogy hadjáratot indít az Apple ellen.

Aztán idén év elején a CES-t követően nagyjából annyi történt, hogy Steve Jobs bejelentette az iPad 2-t, és ezzel jó szokásához híven minden figyelmet az Apple-re és új termékére irányított. A RIM ezen a ponton mintha kicsit elbizonytalanodott volna, a PlayBook kapcsán, végül március 22-én (!) bejelentette, hogy a tablet forgalmazása április 19-én kezdődik a tengerentúlon, és előrendeléseket felvesznek.

Azóta nagyjából semmi hír a PlayBookról, leszámítva persze az androidos portot, ami szakértők szerint kérdéses, mennyire jön majd be a RIM-nek, hiszen amellett, hogy androidos alkalmazások ezrei jelenhetnek meg a platformon, mindez könnyen azt jelentheti, hogy a natív fejlesztéseknek lőttek.

Így vagy úgy, a PlayBook nem nagyon tudott rést találni a nagy iPad hype-on, pedig Lazaridisék beszélhettek volna a teljes Flash-támogatásról, összehasonlíthatták volna a két böngészőt, a tömeget, a méretet, egyáltalán csinálhattak volna BÁRMIT, amivel valamennyi figyelmet el tudtak volna vonni az iPad (2)-től.

Ma, két héttel a launch előtt nagyjából a csapból is a PlayBooknak kellene folynia, ha a RIM nem akar teljes érdektelenségbe fulladni a premierrel, már rég szervezni kéne a launch eventeket, és kábé MINDENHOL a potenciális vevők arcába tolni a PlayBook kreatívokat. A RIM marketingigazgatója távozóban, talán éppen a PlayBook kapcsán nem értettek egyet a vezetéssel, mindenesetre egyelőre nem úgy tűnik, mintha a gyártó bármit is el akarna érni a számára ismeretlen piacon a PlayBookkal.

Lehet, hogy cool eszköz lesz, de így nem fogja megtudni a világ, mi az a PlayBook.

Címkék: hype playbook tablet
süti beállítások módosítása