Miközben egyes helyeken arról cikkeznek, hogy a RIM az új Palm (vagyis bele fog állni a földbe és valaki felvásárolja majd fillérekért), máshol széttapossák egymást az emberek, hogy hozzájussanak a legújabb BlackBerryhez. A részvényárfolyam és az amerikai piacrészesedésekről érkező hírek túlértékelése valahol természetes az amerikaiak által dominált médiában, hiszen erre van rálátásuk. Amit meg nem látunk, az ugye nem nagyon van számunka, nem igaz?

Nos, vannak piacok, mint például India és Indonézia, ahol a BlackBerry A telefon. Indiáról mindenki tudja, hogy hatalmas, így utóbbiról is megemlíteném, hogy több mint 110 millió ember dolgozik ott, és az ország gazdasága gyorsan növekszik, mivel még folyik az iparosodás és a szolgáltatószektor kiépülése. Ez azt jelenti, hogy több tízmilliós, globális értelemben is vett középréteg alakul ki, amely különösebb gond nélkül meg tudja venni a legújabb okostelefont, magának vagy ajándékba -- a másik mintegy 100 millió közül. Jelenleg 3-4 millió BB-felhasználó lehet az országban, vagyis bőven van hova nőni.

A RIM közölte, hogy a további személyi sérülések elkerülése végett az egyik dzsakartai áruházban visszavonják a BB 9790 akciós bevezetését (az első ezer vevő féláron veheti), mivel a odagyűlt többezres tömegben sokan rosszul lettek vagy megtaposták őket a tolakodásban.

Persze, ez is egy múló tünemény lehet, és jövőre talán már az iPhone 5-ért vagy egy Samsung Galaxyért fogják egymást kinyírni a vevők. Egyelőre azonban indonéziában IS éppen nagyon menő a BB, így jókor érkeztek a BB OS7-es készülékek ezekre a piacokra. Ha a RIM jövő év közepéig bemutatja a QNX-es (BBX) telefonjait, jó eséllyel fenntartja ezeken a piacokon a cool faktorát. Utána meg majd magyarázhatják a befektetőknek, hogy hol is van ez az Indonézia, és ez miért is fontos. A cég indonéz okostelefonos piacrészesedése 42% körüli a RIM szerint.