Tegnap ismét nyílt levéllel kereste meg a BlackBerry felhasználói tábort a cég újdonsült vezére, az átmeneti irányítást novemberben átvevő John Chen. Ezúttal a vállalati felhasználókhoz szólt az a nyílt levél, amit most itt szóról-szóra nem fordítanék le, mindenesetre azért van benne néhány olyan üzenet, amit érdemes lehet felidézni. A szokatlanul őszinte hangvételű levél legfontosabb mondanivalója mindenekelőtt az, hogy a BlackBerry visszatér az alapokhoz, és elsősorban olyan, biztonságos mobilmegoldásokat kínál, melyek anno ismertté és híressé tették a céget.

johnchen.jpg

Chen levelében közli, hogy a BlackBerry a jövőben négy területre fókuszál erőteljesen, ezek a készülékek, a vállalati mobilmenedzsment megoldások, a keresztplatformos üzenetküldés és a beágyazott rendszerek. Különösebb magyarázatot azt hiszem egyik sem igényel, de azért jó ismételten látni, hogy Chen megint kiemeli a készülékeket, mint a BlackBerry létezésének egyik fontos alappillérét. Emellett természetesen komoly szerep jut a szolgáltatásoknak a gyártó kínálatában, ugyanis a BlackBerry nem kizárólag egy telefongyártó, ahogy sokan hiszik, hanem annál jóval több -- egy komplett end-to-end mobilkommunikációs megoldást kínáló vállalat.

A keresztplatformos üzenetküldő rendszert azt hiszem nem kell senkinek sem bemutatni, a BlackBerry Messenger, vagyis a BBM október óta érhető el Androidos és iOS-en, a program pedig mindkét platformon elképesztően népszerű, több tízmilliós felhasználói bázissal rendelkezik. A java ráadásul még hátravan, hiszen iOS-en és Androidon rövidesen érkeznek az olyan a BlackBerryken már most is elérhető szolgáltatások, mint a BBM Csatornák, vagy a hang- és videohívás.

Amit ebben az üzenetben egyelőre nem látok, az a fiatalabb, egyedi előfizetőkre (tehát nem üzleti ügyfelekre) fordított figyelem -- ne feledjük, hogy a BlackBerry rendkívül sok tinédzser kedvence volt sokáig, illetve kedvence most is, hiszen a QWERTY-gombsorral mindennél könnyebben ment a chatelés, a szöveges kommunikáció. Nem tudom, hogy a BlackBerry fordított-e hátat ezeknek az ügyfeleknek, vagy a fiatalok fordultak el a BlackBerrytől, mindenesetre ma már ténylegesen egyre kevesebb fiatal kezében látni BlackBerryt még azokban az országokban is, ahol korábban mást sem lehetett látni a srácoknál.

Ettől függetlenül azért kezdetnek nem rossz, hogy van egy víziója a cégnek, ami ráadásul valós igényekre alapul és amire lehet építkezni. A kitartó munka így szépen lassan meghozhatja a gyümölcsét, és a befektetők támogatásával a BlackBerry átvészelheti a nehéz időszakot.