A Mobile World Congress hivatalosan is kezdetét vette Barcelonában, mostanra pedig már túl vagyunk a legtöbb mobilgyártó erre a rendezvényre időzített bejelentésén is. Ezek a bejelentések többnyire a csúcsszegmensre fókuszálnak, kivéve a Nokiát, aki úgy látszik megint ügyesen hekkeli a médiát (ezúttal a megújult 8110-zel). A BlackBerry Mobile ezúttal nem mutatott be semmit (még), ami egyébként azért is érdekes, mert pont egy éve volt a KEYone hivatalos bemutatója ugyanitt. Ez azonban nem jelenti azt, hogy ne lennének tervek rövid- és hosszútávra, legalábbis erről igyekezett meggyőzni néhány kiválasztott újságírót Francois Mahieu, a BlackBerry Mobile globális vezetője.

keyone_threesome.jpg

Mahieu a TechRadarnak adott interjújában egyebek mellett kijelentette, hogy a KEYone és a Motion a cég elvárásainak megfelelően, sikeres rajtot vett, a vezetők pedig töretlenül optimisták annak ellenére, hogy tavaly egész évben összesen 850 ezer BlackBerryt vásároltak világszerte. A vezető gyorsan hozzátette, hogy a BlackBerry Mobile középtávon a prémium szegmens 3-5 százalékát kívánja megkaparintani, ami két dolgot is jelent egyszerre:

A cég számára nem a BlackBerry fénykora a mérce, illetve nem cél a nagyok letaszítása a trónról, másrészt aligha lehet számítani kifejezetten olcsó, flottaBerry megjelenésére mostanság.

Bocsánat, három dolgot:

Ehhez jóval több eladott telefonra lesz szükség évi 850.000-nél.

A BlackBerry Mobile vezetői azt egyébként korábban már közölték, hogy a cégnek két új QWERTY-s modellje is érkezik majd idén, az egyik vélhetően a KEYone utódja lesz, a másik pedig talán egy valamivel olcsóbb típus. Ezek közül egy talán még a nyár előtt piacra kerül, de ennél konkrétabb részleteket egyelőre nem árult el a gyártó.

A BlackBerry Mobile tehát aztán igazán nem siet el semmit, erre egyébként Mahieu még rá is erősített azzal, hogy a nem sprintként, hanem maratonként tekint az okosmobil-piaci versenyre. Azt is hozzátette, hogy a gyártónál pontosan tisztában vannak vele, hogy a BlackBerryk nem valók mindenkinek, viszont határozottan jelen van egy jól behatárolható vevőkör a készülékekre.

Akkor mégis mi a legnagyobb kihívás? Természetesen továbbra is azok a nyamvad appok, a felhasználókban ugyanis az a képzet, hogy a BlackBerrykre nem érhetők el alkalmazások, egész pontosan nem él bennük, hogy a BlackBerryken 2015 óta Android fut. Vagyis a BlackBerry bár sok mindenben különböznek a piacon elérhető megoldások nagy részétől, az appok kínálatában már semmilyen differencia nincs.

Via TechRadar.