Herr General Heins sürgönyben tudósított egyenesen a frontvonalról. Azt sajnos nem lehet mondani, hogy az üzenet nyelvezete teljesen világos és lényegretörő volna, de a sorok között olvasva néhány tényállás megállapítható. Ugyanakkor az egyértelműség hiánya olyan időkben, amikor a Végső Győzelemben kétkedők vannak túlnyomó többségben, sokkal inkább ártalmas, mint a brutális őszinteség.
- A RIM valószínűleg veszteséges lett a most lezárult negyedévben. Jelentés június végén.
- A BB eladások tovább csökkentek, és olcsóbban is kellett adni őket (Nokia szindróma).
- A cég ugyanakkor továbbra is cash-flow pozitív, vagyis készpénzt termel, és több mint 2.1 milliárd USD van a bankban.
- A BB 10 még nincs kész, "haladnak a fejlesztések". Megjelenés 2012.
- 78 millió fizetős előfizető és 56 millió BBM-felhasználó. Mindkettő bővülés.
- 5 ezer fejlesztőt vontak be a BB 10 appok felfuttatásába.
- Folyamatban van a költségcsökkentős-hatékonyságnövelő program, aminek eredményeként a cég 1 milliárdot akar megspórolni az év végére, a tavalyi költségszinthez képest. Elbocsátások és átcsoportosítások várhatóak.
- A RIM felkért két pénzügyi tanácsadót, a JP Morgant és az RBC-t, hogy auditálják a cég teljesítményét és vázoljanak fel stratégiai opciókat.
A BerryBlog véleménye: a RIM rendkívüli nyomás alá került sok befektető felől, akik azonnali drasztikus lépéseket követelnek, köztük a cég részleges vagy teljes eladását, vagy magántőkés csoport bevonásával a feldarabolását a maximális megtérülés érdekében. A RIM részvényeinek drámai elgyengülése egyenértékű azzal, mintha egy vérző embert dobnánk egy cápákkal teli medencébe. A cápák pedig már köröznek.
Ha Heins tényleg komolyan gondolja, hogy a RIM független cégként működik tovább a jelenlegi formájában, akkor nagyon ügyesen kell lavíroznia a cápák közt, míg a BB 10 el nem készül, miközben biztosra kell mennie, hogy elég nagyot fog durranni ahhoz, hogy előbb elijessze a ragadozókat, majd maga mögött hagyja őket.
Ehhez pedig nem elég egy "elég jó" terméket összerakni, amely hozza egy iPhone vagy Android szintjét, a megcélzott szintnek az "eszetlen kurva jónak" kell lennie. A RIM-nél kultúrája van a minőségi termékeknek, rosszat nem is várunk tőlük. De pontozással bajnokokat nem lehet verni, csak KO-val. És mindezt utána el is kell tudni adni. Hitetni. A WP7 példája mutatja, hogy mindez nem triviális, hiába újabb, fejlettebb valami. A BB10-nek minden adott, hogy technikailag a legfejlettebb legyen megjelenésekor. Lesz-e a legvonzóbb?
Ideje volna megfontolni azt is, van-e egyáltalán értelme az USA-ra vagy Nyugat-Európára fókuszálni, ahol az iPhone és Androidok minden letaroltak. Ahhoz nagyon kell hinni a termékben.