Na végre, most már nem halok meg hülyén, legalábbis azzal a napjainkban rendkívül releváns kérdéssel kapcsolatban, hogy mégis hogyan kívánja pénzzé tenni a BlackBerry Messengert, illetve annak multiplatformos változatát, változatait a BlackBerry. A válasz tulajdonképpen pofonegyszerű, ahogy sejteni lehetett, reklámok jönnek majd a szolgáltatásba, cserébe az ingyen hanghívásért meg csevegőfunkcióért.

Mostantól már a hogyan kérdésre is van válasza a cégnek, elindult ugyanis a Beta Zone-ban a legújabb androidos BBM bétatesztje, aminek a célja éppen az új reklámmodell kipróbálása. A BlackBerry tervei szerint a reklámok kétféleképpen jelennek majd meg a BBM-ben, mindkettő a frissen bevezetett BBM Csatornák szolgáltatáshoz kötődik majd.

bbm_multiplatform2.jpg

Egyrészt szponzorált csatornameghívókat kaphatnak majd a felhasználók, másrészt szponzorált csatornaposztokat kapnak majd a BBM frissítések szekciójába. A targetálás egyelőre nyitott kérdés marad, hiszen a BlackBerry (egyelőre) nem tud annyit a felhasználóiról, mint a Google vagy éppen a Facebook, de elképzelhető, hogy ez a jövőben változni fog majd, vagy legalábbis az eddig választott csatornák alapján próbál tematikus körben ajánlani a rendszer.

A hirdetési modell bevezetésével láthatóan nem akar a felhasználók idegeire menni a BlackBerry, mivel a tervek szerint egy júzer egy hónapban legfeljebb három szponzorált meghívót kaphat majd, tehát nem kell attól tartani, hogy elárasztanak minket a reklámok. 

süti beállítások módosítása