Nem, nem az iPad 2 miatt, legalábbis erre enged következtetni a Wall Street Journal, ami szombati cikkében azt írja, belsős forrásoktól tudja, hogy Keith Pardy már jó egy hónapja közölte szándékát a vállalat vezetésével. Pardy, aki 2009-ben a Nokiától érkezett a RIM-hez, saját döntése alapján távozik a BlackBerryket gyártó kanadai cégtől. Nem épp a legjobb időzítéssel, tegyük hozzá.

A RIM eddigi történetének talán legnagyobb szabású, legnehezebb, és legnagyobb téttel bíró termékbevezetése előtt áll: a PlayBook premierjén, illetve a termék sikerén most igazán sok múlhat, gondoljunk csak arra, hogy a BlackBerry Tablet OS alapjául szolgáló QNX-re épül majd hamarosan a BlackBerry okostelefonok operációs rendszere is. A PlayBookkal ráadásul láthatóan nem tud mit kezdeni a szakma és a nagyközönség, a RIM egyelőre nem tudta megfelelően kommunikálni, hogy pontosan mi célt is szolgál a tablet, és kinek is szeretné eladni.

Elképzelhető, hogy Pardy bicskája ebbe a feladatba tört bele, vagy egyszerűen csak elkényelmesedett az idők során, a RIM-nek ugyanis az elmúlt években nemigen volt szüksége túl aktív marketingtevékenységre, a BlackBerryket így is vitték, mint a cukrot.

Az bizonyos, hogy ennek a kényelmes időszaknak egyszer s mindenkorra vége, a BlackBerryk piacát komolyan veszélyeztetik a vetélytársak, és bár a gyártó továbbra is komoly befolyással bír a tengerentúlon, és néhány európai piacon, a lassuló növekedés intő jel lehet. A márkaimázs mindenesetre megérett egy kis ráncfelvarrásra, ha a RIM nem akar a Nokia sorsára jutni, és belesüppedni az unalomba - bármennyire is kitűnő készülékeket készít.

Bárki is lesz Pardy utódja, nem lesz egyszerű dolga.

Címkék: marketing rim cmo