Közzétette pénzügyi eredményeit a BlackBerry, amely számos meglepetéssel szolgált, túlsúlyban pozitívavkkal.

  • A legfontosabb mutató, hogy 1 millió BB10-es készüléket, vagyis Z10-et adott el a cég. Ez nem tévesztendő össze a fogyasztók által valóban megvett mennyiséggel, amely nyilván kisebb volt ugyanezen időszak alatt, ugyanakkor tekintve, hogy több fázisban, főleg március során rajtolt el a Z10 igen óvatos várakozások mellett, ez egy erős eredmény.

  • A Blackberry összesen 6 millió telefont adott el, jóval kevesebbet az elemzők várakozásainál, ugyanakkor rendkívül fegyelmezett költséggazdálkodással váratlanul egészséges profitot termelt, növelte az értékesítés nyereségességét is.

  • Az átlagos eladási ár a BerryBlog becslése szerint nagyjából 270 dollár magasságában lehetett, szemben az előző negyedév 230 dollárjával. Egy újabb gyorsbecsléssel mindez azt jelenti, hogy a Z10-ek átlagos átadási ára 500 dollár feletti, ami igencsak bíztató.

heins_baszki.jpg

  • Az a közvélekedés (és arrogancia), hogy az USA piaca a döntő, a BlackBerry esetében látványosan elbukott. Az USA rendkívül fontos és hatalmas piac, ugyanakkor nem azon fog múlni a BlackBerry sorsa, hogy ott mi történik. Észak-Amerika a cég bevételeinek 22 százalékát adta, ebből Kanada tipikusan több mint 4 százalékpont, vagyis az USA súlya a legutóbbi negyedévben 17-18% közé eshetett - Európa ennek duplája lehet, a teljes EMEA régió ugyanis 45% feletti súllyal bírt. Az ázsiai piacok már 14 százalék fölött vannak, és a növekedés ott, valamint Dél-Amerikában várható.

  • A BB10 hatására utalhat, hogy az európai bevételek magasabb voltak, mint a korábbi, ünnepi szezonnal jobban megsegített negyedévben, miközben más régiók stagnáltak vagy csökkentek. Ez arra is utal, hogy az 1 millió Z10 legnagyobb része Európában kötött ki, ahol már tucatnyi országban árusítják, és nem az amerikai készleteket töltötték fel vele.

  • A befektetők eddig jól reagáltak a bejelentésre, percekkel ezelőtt nyitott ki a tőszde, a BBRY papírokkal +4% felett kereskednek jelenleg.

Összességében jól sikerült a BB10 rajtja, a kérdés persze továbbra is az, fenn tudja-e tartani az érdeklődést a BlackBerry, miközben újabb és újabb országok valamint modellek csatlakoznak. A mérkőzés még messze nem lefutott, de a BlackBerry jól kezdett.