Kezdjük azzal, hogy a hét elején a BlackBerry hivatalos sajtóközleményben jelentette be, hogy nem hosszabbítja meg az amerikai T-Mobile licencét a telefonok értékesítésére, vagyis májustól a cég nem rendelhet több készüléket a gyártótól, de ami még van készleten, azt kiárulhatja. Utána pedig kalap-kabát, adjon el mindenkinek azt, amit csak akar (és tud). Sokáig tűnődtem azon, hogy egy ilyen bejelentés mennyire releváns kis hazánkban, ahol a háromból két mobilszolgáltató már eleve csak akkor foglalkozik a BlackBerryk eladásával, ha nagyon muszáj. Aztán ez a jó kis mobilos szappanopera azóta újabb fordulatot, fordulatokat vett, illetve az egész ügy olyannyira abszurddá vált, hogy mindenképpen érdemes róla egy-két mondatot összehordani.

Szóval csak emlékeztetőül ez az egész szappanopera-sorozat valamikor februárban kezdődött, amikor is az amerikai T-Mobile gondolt egyet, és kiküldött minden BlackBerry-előfizetőnek egy promóciós ajánlatot, hogy ha a delikvens most vált iPhone-ra, azzal megütheti a főnyereményt, de legalábbis egy csomó pénzt spórolhat. A BlackBerry érthető módon kiakadt a reklámon, maga John Chen üzente meg egy blogbejegyzésben a T-Mobile-nak, hogy úgy emlékszik egykor egészen gyümölcsöző volt a két cég kapcsolata, és reméli, hogy születik erre a problémára egy mindenki (de leginkább az előfizetők) számára megnyugtató megoldás.

legere.jpgJohn Legere

Már-már úgy tűnt, hogy a helyzet megoldódik egy újabb készülékcsere-akció keretében, csakhogy kiderült, hogy ez az akció is leginkább csak arra volt jó, hogy a BlackBerry-felhasználókat más paltformok felé terelje. Nyilatkozat-riposztok meg a twitteres üzenetváltások jöttek-mentek, végül a BlackBerry felsővezetése láthatóan megelégelte, hogy napi szinten kell minden bizonnyal sűrű anyázásokba torkolló telefonbeszélgetéseket folytatni a T-Mobile fejeseivel (akik közül a főnök, John Legere közudottan kemény diónak számít), és elvarrtak minden szálat a szolgáltatóval.

A sajtóközlemény egyébként utal rá, hogy a szakítás nem feltétlenül végleges a két cég közt, Chen szerint a BlackBerry reméli, hogy a jövőben újra együtt dolgozhat a T-Mobile-lal, ha a két cég üzleti stratégiája közelebb kerül egymáshoz. Egy apró, utolsó beszúrásként még hozzáteszi, hogy a BlackBerry minden tőle telhetőt megtesz annak érdekében, hogy a meglévő szolgáltatópartnereknél lévő ügyfeleket támogassa, vagy hozzásegítse az ügyfeleket ahhoz a szolgáltatóváltáshoz, aminek egyébként éppen a T-Mobile a legnagyobb élharcosa az Egyesült Államokban.

Végül pedig a slusszpoén: a BlackBerry saját webshopjában tegnaptól 100 dolláros, kuponnal beváltható kedvezményt ad a szolgáltatófüggetlen Q5, Q10 és Z10 készülékekre. Az akció részleteiről minden T-Mobile-os BlackBerry-előfizető e-mailt kapott...

A sztori egyébként a maga nemében tényleg páratlan az egész mobilos iparágban, legalábbis én nem emlékszem rá, hogy egy operátor és egy mobilgyártó viszonya korábban idáig fajult volna, vagy legalábbis ekkora nyilvánosságot kapott volna az ügy. Bár ne feledjük, Amerikában vagyunk, a rocksztárok, a cowboyok és Miki egér hazájában, ahol mindenféle elképesztő őrültség megtörténhet.