Ha valaki azt mondja nekem egy évvel, de akár egy hónappal ezelőtt, hogy a BlackBerry egyik legjobban fogyó terméke április elején virtuális matrica, vagy máshogyan nézve az idétlen, óriás emotikon lesz, valószínűleg elmondtam volna egy, s másnak. Erre most tessék, kiderül. hogy az új BlackBerry Messengerrel megjelenő matricákért (angolul stickers) meg vannak őrülve a felhasználók egyes piacokon. Ami abból a szempontból remek hír, hogy a BlackBerry ezeket a matricákat árulja, méghozzá csomagonként 1,79 euróért, azaz átszámítva körülbelül 550 forintért.

stickers.jpg

A virtuális matricákat úgy kell elképzelni, mint valami tematikus emotikon-csomagot, ami valamilyen karakter, karakterek, vagy akár esemény köré épül. Cuki, netán vicces kis képecskékről beszélünk, amit bizonyos korosztályok bizonyos országokban imádnak, illetve imádtak már jóval a BBM-ben megjelenő változatok előtt, hiszen a chatek felmatricázását nem a BlackBerry találta ki, számos chatprogramnál vannak ilyen díszítőelemek, hogy mást ne mondjak a nálunk talán kissé méltatlanul népszerű Viber is használ ilyeneket.

A BBM-es matricák fogadtatása az első napokban minden várakozást felülmúlnak egyebek mellett Indonéziában és Dél-Afrikában, ráadásul a statisztikák szerint nem csak BlackBerryn, hanem iPhone-on is megőrülnek a népek az újdonságért. Árbevétel-szinten a BBM pillanatokon belül a top100 legnagyobb bevételt termelő alkalmazás közé verekedte be magát tíz országban úgy, hogy a matricák előtt konkrétan nulla bevételt termelt, amire persze lehet azt mondani, hogy mindössze kezdeti kíváncsiságról van szó, de azért azt se felejtsük el, hogy a matricák megjelenése óta alig két nap telt el, ennyi idő alatt pedig a felhasználóknak csupán töredéke frissítette az alkalmazását.

A matricák tehát beváltak, hogy ezek után mivel hozakodik elő a lakossági ügyfelekre egyébként bevallottan kevéssé koncentráló BlackBerry, az csak a marketingesek fantáziáján múlik -- jöhetnek a játékok, képregények, videoklipek, horoszkópok, kiscicákról és kiskutyákról készült cuki fotók, a lehetőségeknek ahogy mondani szokás csak a fantázia szab határt.

A BlackBerrynél tehát úgy tűnik gyönyörűen megfér egymás mellett az üzleti profizmus és a néha gyermeteg konzumer, vagyis a márka furcsa kettőssége a cég fénykorát követően is felfedezhető nyomokban.

Via Forbes