Egyre több részlet tudható arról, hogy a BlackBerry miként kívánja pénzzé tenni a multiplatformos BlackBerry Messengert, vagyis hogyan próbál bele reklámokat elhelyezni, illetve bizonyos szolgáltatásokat fizetőssé tenni. Mielőtt még lecsapna a kezetek az asztalra, hogy ebben a mai, rezsicsökkentésekkel teli világban hogyan merészel bárki ilyesmivel előhozakodni, gyorsan leszögezem, hogy a hagyományos chatfunkcióért és a VoIP-ért a tervek szerint továbbra sem kell fizetni (tudom-tudom, a Telekomnál kell a BBM-hez a BIS, de sokan elfelejtik, hogy ezzel nem csak BBM-et kapnak cserébe) és itt nem lesznek reklámok sem.
Volt szó ugye arról, hogy jöhetnek majd a reklámok, amikkel a csatornák tulajdonosai tudják majd népszerűsíteni a tartalmaikat (a magam részéről marha kíváncsi vagyok rá, hogy ez egy olyan izolált országban hogyan működik majd, mint Magyarország), és most itt van ez a legújabb őrület, hogy egyedi PIN-t is vásárolhatsz esetleg a BBM szolgáltatásba. Hangsúlyozom ez egyelőre tervszinten létezik, a BlackBerry pedig próbálja a közösségből kiszedni, mennyire nyitottak egy ilyen fizetős extrára.
Aki nem tudná, miről van szó: a BBM-ben minden felhasználót egy egyedi azonosító, más néven PIN azonosít, ami nem keverendő össze a SIM-kártya PIN-jével, egyrészt mert nem négyjegyű, másrészt mert nem csak számokból áll. Ez alapján az azonosító alapján aztán könnyen, vagy legalábbis könnyebben megtalálhatod az ismerősödet, meg a téged érdeklő csatornát (már persze ha a csatornáknál is bevezetnének ilyen funkciót).
Kicsit úgy képzelem én ezt el egyébként, mint az egyedi telefonszámokat, amiket még most is meg lehet vásárolni a mobilszolgáltatóknál, felár ellenében. Én például évekkel ezelőtt éltem ezzel a lehetőséggel, de nem vagyok biztos benne, hogy ma újra megtenném, annyira jelentőségét vesztette manapság a telefonszám (leszámítva persze a cégeknél, ahol fontos lehet az egyszerű hívószám).
Szóval egyelőre nem tudom, mennyire lehetne pénzt csinálni egy ilyen szolgáltatásból, bár végülis ha valaki komolyan veszi az ismerősök, csatornakövetők gyűjtögetését, az lehet, hogy hajlandó áldozni az egyedi PIN-re, bár hogy hányszor lehet lehúzni a bőrt az emberekről ezért (egyszeri díj vs. előfizetési díj), az méginkább nyitott kérdés. A CrackBerryn egyébként most is megy egy szavazás erről, a jelenlegi (vasárnap esti) állás szerint 40% mondja azt, hogy egyszeri díjat fizetne az egyedi PIN-ért, 22-22 százalék azt válaszolta, hogy használna egyedi PIN-t, de csak ingyen, illetve egyáltalán nem érdekli semmiféle PIN-kozmetika.
Te mit mondasz? Kéne az egyedi PIN?