A tanulás fontosságát pláne így az iskolakezdés küszöbén aligha kell hangsúlyozni, bár persze manapság már nem csak az iskolapadban lehet, illetve kell tanulni. Például a vállalati rendszergazdákra is ráfér(ne) a rendszeres tanulás, az újabb ismeretek elsajátítása és a meglévők elmélyítése, ehhez szerencsére ma már számos cég nyújt saját, jól felfogott érdekében különféle segédleteket. Mint például a BlackBerry is.

Ami azt illeti, a kanadai cégnek van az egész mobilos iparágban az egyik legjobban összeszedett, leghasznosabb tréning oldala, melyet nemes egyszerűséggel BlackBerry Trainingnek nevez. Az oldalt kifejezetten azzal a céllal hozta létre a BlackBerry, hogy egy rendszergazda mindent egy helyen megtalálhasson ahhoz, hogy a BlackBerry rendszereit könnyebben üzemeltethesse, a mobilmenedzsment-háttérrendszertől kezdve a BlackBerry okostelefonokig.

training.jpg

Itt jegyezném meg, hogy az oldal egyébként kiváló iskolapéldája annak (ha már a tanulásnál tartunk, ugye), hogy a BlackBerry termékportfóliója hogyan is épül fel, és mennyire nem arról szól csupán ennél a cégnél minden, hogy az okostelefon-piacon küzd egy egykori ikon azért, hogy az Apple-hez és más, nagy androidos gyártókhoz mérhető eladásokat produkáljon. Meg merem kockáztatni, hogy a BlackBerry Training felületen jóval nagyobb hangsúlyt kapnak a különböző BlackBerry szolgáltatások, elsősorban a BES12 mobilmenedzsment-platform.

A BlackBerry Training oldal egyébiránt két szekcióra bontható a fenti vezérelv alapján, az egyik a BlackBerry Enterprise Training, ahol a szoftver és szolgáltatások üzletág megoldásaiban lehet elmélyedni, a másik pedig a BlackBerry Smartphone Training, ahol pedig a kurrens, illetve még használatban lévő okostelefon-típusokat, valamint a BlackBerry 10 operációs rendszer működését lehet részletekbe menően megismerni.

Mind a szoftverszolgáltatások, mind pedig a készülékek funkciói megismerhetők webes kurzusok és bemutatók révén, valamint személyes tréningen keresztül (utóbbi a mi régiónkban egyelőre nem érhető el), egyes szoftverszolgáltatások (például a BES12 MDM-rendszer) pedig úgynevezett Hands-On Lab keretében is kipróbálhatók. Utóbbi esetben egy előre konfigurált demórendszeren belül lehet garázdálkodni, demó lévén anélkül, hogy a különféle beállítások következményeivel szembe kéne néznie a rendszergazdának.

A Hands-On Labek használata minden esetben fizetős, a szoftverszolgáltatásokkal kapcsolatos tréningek nagy része pedig a BlackBerry terméktámogatási szolgáltatására előfizető ügyfelek számára érhetők el.