Mostanra tulajdonképpen kijelenthető, hogy az iOS-re vagy Androidra épülő mobilok tulajdonosai gyakorlatilag végtelen mennyiségű alkalmazásból választhatnak. Az Apple App Store-jában és a Google Play Store-ban ma már egyaránt meghaladja az 1,5 milliót az elérhető alkalmazások száma, és ez még akkor is óriási kínálatnak számít, ha némelyik app nem érhető el minden régióban, vagy éppen minden készülékre.

google_apps_priv.jpg

Manapság ráadásul azoknak az időknek is vége, amikor egy-egy alkalmazás platformexkluzívként vívott ki magának elsöprő sikereket, a platformok, pontosabban a korábban exkluzívnak számító szolgáltatások/szolgáltatók ma már szépen átszivárogtak egymás területére (gondoljunk csak a Google iOS-es alkalmazásaira, vagy az Androidra éppen nemrég megjelent Apple Musicra).

A gigászi választék ellenére úgy tűnik, hogy továbbra is az igazi nagykutyáktól származnak a legnépszerűbb alkalmazások mind iOS, mind Android-platformon. A comScore legutóbbi, a 2015-ös végét jellemző, az amerikai piacra vonatkozó statisztikái szerint legalábbis a 15 legnépszerűbb app listájára került alkalmazások felét a Google vagy a Facebook jegyzi. A legnépszerűbb mobilalkalmazás továbbra is a Facebook, ezt követi a Facebook Messenger és a YouTube, a top tízben ezen kívül még négy Google-alkalmazás tanyázik. A teljes listát ebben a táblázatban találjátok:

comscore_toplist.jpg

Az itthoni számok nyilván azért kicsit máshogy alakulnak, bár ezzel kapcsolatban tudtommal még senki nem adott közzé átfogó toplistát. Alighanem nálunk elférne a top 15-ben egyebek mellett a Viber, a Whatsapp, netán a Deezer vagy akár a Spotify is, miközben az élen minden bizonnyal nagyon hasonlítana az állás az amerikai mezőnyhöz.

Via comScore.