Teljesen természetes, hogy ha valamit vásárolunk, és nem azt kapjuk a pénzünkért, amit elvárunk, vagy ígértek nekünk, joggal érezzük, hogy valamiféle kompenzáció jár nekünk - a magyarok ráadásul különösen jók az asztalverés nevű sportágban. A hét elején kezdődő, tegnap hajnalban véget ért RIM szolgáltatáskimaradás kapcsán is óhatatlanul felmerül a kérdés: mivel kárpótolnak minket az átélt kínokért?

Jó kérdés, mi sem bizonyítja jobban, mint hogy egy újságíró (nem magyar volt az illető) tegnap feltette a RIM felsővezetőinek a kimaradásról tartott sajtótájékoztatón. Konkrét válasz egyelőre sajna nem volt, illetve Jim Balsillie sokat mondóan annyit közölt, eddig egyszerűen nem volt idő ezen gondolkodni, na de majd most erre fog fókuszálni a menedzsment.

Egyébként egyes külföldi szolgáltatók saját szakállukra már indítottak mindenféle kárpótlási akciókat - úgy tudjuk, ilyent itthon is terveznek, legalábbis egy operátorról biztosan tudjuk, hogy dolgozik valami kompenzáción. Hogy ebből a kompenzációból csak a vállalati ügyfelek, vagy a havi 1000-2500 forintot fizető BIS-előfizetők is részesednek majd, azt egyelőre sűrű homály fedi, mindenesetre egyelőre senki ne vegyen rá mérget, hogy bármit is fog kapni cserébe.

A hatályban lévő magyar törvények szerint a mostani üzemszünet legjobb tudomásunk szerint csak részleges szolgáltatáskimaradásnak számít, aminek a kijavítására 72 órát ad a törvény, ennyi idő pedig nem telt el a hiba első jelentkezése és elhárítása közt, vagyis ha úgy adódik, és mindenki széttárja a karját, le kell nyelni a békát. Ettől függetlenül azért optimisták vagyunk, talán hallunk nemsokára valami jó hírt ez ügyben itthon is.

Ti mivel éreznétek kompenzálva magatokat a szolgáltatáskiesésért?