Hogy mi az a BlackBerry? Van aki e nevet még nem ismeri? Bizony van, bár aki nyitott szemmel böngészi a mobilszolgáltatók készülékkínálatait, biztosan hallott már legalább futólag erről a márkáról. A válaszra egyébként nem könnyű megadni a kérdést, a BlackBerry ugyanis amellett, hogy egy mobilmárka, egyben életérzés is, amit azok, akik már használtak ilyen készüléket, többnyire örömmel élnek meg.

Az első BlackBerry 1999-ben jelent meg, a márka tehát nem tekint vissza több évtizedes múltra, ráadásul a gyártó, a kanadai Research in Motion (RIM) eleinte nem is telefonnal, hanem személyhívóval, illetve személyhívókkal hódított a piacon. A mobiltelefónia térhódításával aztán a társaság sikerrel jelent meg az új szegmensben, és amellett, hogy a későbbi BlackBerrykkel már telefonálni is lehetett, a készülékek továbbra is nagyon erősek maradtak az üzenetküldésben, elsősorban az e-mailezésben. Legfőképpen ennek köszönhető, hogy a telefonok eleinte az üzletemberek számára voltak hasznosak, akik mindig, mindenhol elérhetők akartak maradni - nem csak telefonon.

Mindez a fejlett, ma már az e-mailek mellett többek közt Facebook- és Twitter-üzenetek kezelésére is alkalmas üzenetkezelő rendszerből, valamint a BlackBerryk ikonikus fizikai (QWERTY) gombsorából adódik, melyekkel sokkal gyorsabban, pontosabban lehet gépelni, mint a legtöbb érintőkijelzős virtuális billentyűzettel. A RIM okostelefonjainak túlnyomó része ma is fizikai gombsort használ, igaz a gyártó kínálatában már érintőkijelzős készülékek, sőt hibrid megoldások is találhatók a kor elvárásainak megfelelően.

A BlackBerryk termékkínálata ma három főbb kategóriára, azon belül pedig tucatnyi modellre különül el. A Curve termékcsalád barátságos árával, ugyanakkor teljes szolgáltatáskínálatával jó megoldás lehet sokat csevegő fiataloknak, vagy azoknak, akik csak most ismerkednek az okostelefonokkal. A ma kapható Curve-modellek közül a 8520-as típus képviseli a belépőszintet, a 9300-as modell alsó-középkategóriás, a 9360-as pedig középkategóriás okostelefon.

A 2010-ben megjelent Torch családba érintőkijelzős, illetve érintőkijelzővel és fizikai billentyűzettel ellátott felső-középkategóriás készülékek tartoznak. A RIM eleinte a szétcsúsztatható 9800-as típusnak adta ezt a nevet, de ugyanezt a márkanevet viseli a 9800-as utódja, a tavaly év végén forgalomba került 9810, illetve a teljes érintőkijelzős 9860 is.

A termékcsalád kétségtelenül legpatinásabb tagja a Bold széria, mely kizárólag QWERTY-s okostelefonokból áll. A család régebbi, ám még ma is kapható tagja a 9780-as típus nem rendelkezik érintőkijelzővel, míg a legmodernebb, abszolút csúcsmodellnek számító 9900-as típus egy 2,8 hüvelykes érintőkijelzővel is fel lett szerelve a kiváló minőségű fizikai gombsor mellett.

Igazi különlegesség, hogy az újabb BlackBerryk közül több (beleértve egyes olcsóbb, középkategóriás modelleket is) ismeri az NFC technológiát, ami hozzájárul ahhoz, hogy a mobiltelefonok a jövőben pénztárcaként is használhatók legyenek.

A BlackBerryknek ma nincs saját márkaboltjuk Magyarországon, de a gyártó világszinten is a szolgáltatói értékesítést preferálja, vagyis a kanadai vállalat okostelefonjaiból a legnagyobb választékot többnyire a mobilszolgáltatóknál lehet találni. A Vodafone budapesti SmartStore szaküzletében a fent felsorolt modellek szinte kivétel nélkül fellelhetők és ki is próbálhatók.


A poszt része a Vodafone BlackBerry játékának.

A részletes játékszabályok megtalálhatók az alábbi linkre kattintva, illetve a  Vodafone Facebook-oldalán.