Egy olyan, nehéz helyzetből kilábalni szándékozó cég esetében, mint a RIM sziklaszilárd, elhivatott és elképesztően jól fókuszált, jó szakemberekből álló menedzsmentre van szükség. Thorsten Heins elnök-vezérigazgató a jelek szerint jól ellátja a feladatát, de néhány kulcspozíció hónapok óta betöltetlenül állt - egészen mostanáig.
Tegnap meglett a RIM új operatív igazgatója és marketingigazgatója - mindkettő kulcspozíció, egyik ha nagyon le akarjuk egyszerűsíteni, az egyik a cég főtitkára, a másik meg az a pasas, aki megmondja, hogyan kellene eladni minél több terméket a jónépnek. Előbbi pozícióra Kristian Teart nevezte ki Heins, utóbbira Frank Boulbent.
Hogy nem ismerősek senkinek ezek a nevek, nem csodálom, bár azért harcedzett vén rókákról van szó: Tear például a Sony Mobile-nál ténykedett alelnökként, előtte pedig az Ericsonnál is megfordult vezető pozícióban. Boulben a kevésbé sikersztorinak tűnő amerikai LightSquarednél teljesített szolgálatot, mint stratégiai, üzletfejlesztési és marketingvezető.
Boulben esetében talán nem is ez az igazán érdekes előzmény, hanem a korábbi két munkahely: a szakember ugyanis a Vodafone csoportnál volt kereskedelmi stratégiáért felelős igazgató, korábban pedig az Orange márkaimázsért és lakossági marketingért felelős alelnöke volt. Vagyis a RIM új marketingigazgatója úgy ismeri a szolgáltatókat - a RIM legnagyobb partnereit -, mint a tenyerét, ami érzésem szerint még biztos jól jön egyszer a cégnek, és általa sikerül újra igazán gyümölcsözővé tenni a mobilszolgáltatók és a gyártó utóbbi időben talán kissé rideggé vált kapcsolatát.
Sok sikert az új munkakörökhöz!