Olvastam tegnap egy érdekes interjút a RIM újonnan kinevezett marketingigazgatójával, Frank Boulbennel, akin, illetve akinek a munkáján a BlackBerry 10 születésekor nagyjából minden áll vagy bukik. Profi marketingkörítéssel a legpocsékabb terméket is el lehet adni, a rossz marketing pedig a legjobb termék esélyeit is tönkreteszi. Bízom benne, hogy Boulben egy kitűnő termék kitűnő marketinstratégiáját építi fel már most a háttérben.

Az interjúban többek közt rákérdeznek, mégis hogyan próbálja majd meggyőzni a RIM a vásárlókat arról, amiről a nagyobb partnereket és az operátorokat állítólag már sikerült meggyőzni. Boulben szerint nem lehet többé felülről diktálni a vásárlóknak, a felhasználókat ezért inkább legnagyobb rajongókon, véleményvezéreken keresztül igyekszik majd elérni a gyártó. "Azzal fogjuk kezdeni, hogy megfelelő telefont a megfelelő kezekbe adjuk" - mondta Boulben az interjúban, ezzel nyilvánvalóan arra utalva, hogy a RIM egy az átlagosnál sokkal nyitottabb, a felhasználót a középpontba állító kampányra készül.

A marketingigazgató szerint jól jön majd a rajtnál a márka hatalmas közösségi elérése is, a RIM-nek a Facebookon például jelenleg több mint 22 millió lájkolója van - gondoljatok bele, ez kétszer annyi embert jelent, mint ahányan összesen élnek Magyarországon!

Fontos változás lesz a korábbiakhoz képest, hogy a RIM Boulben elmondása szerint egységesíti a piaci premier idején a marketingtevékenységet, így várhatóan minden régióban ugyanazok a reklámok jelennek meg a különböző felületeken, illetve a szolgáltatói partnereknél. Reméljük a marketingtámogatásból jut majd Magyarországra is, mindenesetre az jó jel, hogy a Vodafone-nal folytatott közös kampány állítólag nagyon jó visszajelzéseket kapott, és nem kizárt, hogy rövidesen más mobilszolgáltatóknál is lesz BlackBerry-kampány. 

Egyre biztosabbnak látszik, hogy nem fognunk unatkozni az év vége felé.