A konkurens platformon egyre határozottabbá váló trend, hogy a mobilalkalmazásokért egy vasat sem szeretnek fizetni a felhasználók, inkább nézegetik az appokba eldugott reklámokat, amiből bizonyos letöltési szám felett szép kis summát szedhet össze a fejlesztő. Mindez persze nem jelenti azt, hogy sehol nem lehet már fizetős alkalmazásokat rásózni az okostelefon-tulajokra - itt van példának okáért a BlackBerry platform, ahol nem csak a fejlesztők, hanem a mobilszolgáltatók is jól járhatnak akkor, ha egy fizetős app komoly sikereket ér el.
A RIM ugyanis a mobilos alkalmazás-piacterek közül a legkiterjedtebb partnerhálózattal rendelkezik a szolgáltatókat illetően. Mindez azt jelenti, hogy az App World piactéren több országban is elérhető fizetési módként a bankkártya és/vagy a PayPal mellett egy harmadik módszer: ekkor a vásárlónak valójában a szolgáltató számlázza ki a fizetős appot a havi számlájával, vagyis az összes, mobiltelefonnal kapcsolatos kiadás egy kézbe kerül, az SMS-ektől és a beszélgetésektől kezdve a mobilalkalmazásokon keresztül más, mobillal vásárolt szolgáltatásokig bezárólag.
A szolgáltatói számlázás sikerét jól jelzi, hogy világszerte immár ötven operátor vezette be, és nem csak és kizárólag a nagy nyugat-európai piacokon (például a szomszédos Ausztriában is van ilyen fizetés, vagy a román Vodafone-nál).
A fizetési módszernek ez a fajtája egyébként a RIM kimutatásai szerint olyan sikeres a vásárlók körében, hogy ahol bevezették, a bruttó forgalom átlagosan 75 százaléka már ezen az értékesítési csatornán keresztül bonyolódik. Minderre talán itthon sem kell már olyan sokat várni, úgy tudjuk, hogy a RIM már mindhárom hazai szolgáltatóval aktív tárgyalásokat folytat a szolgáltatói számlázás bevezetése kapcsán.