A hét elején két fontos hír is napvilágot látott az interneten egyszerre: egyrészt a nagy angol mobilszolgáltatók bejelentették, hogy egyöntetűen felsorakoztak a BlackBerry 10 platform mögött, vagyis mindegyik helyi mobilszolgáltató árulni fogja a készülékeket, másrészt a Nokia vezére, Stephen Elop közölte, hogy a cég exkluzív stratégiai partnereket keres a Egyesült Államokban ahelyett, hogy mindenhol árulná a Lumiákat. A két stratégia közt alapvető különbségek rejlenek, de mindkettő működhet.

A Nokia láthatóan az Apple nyomdokaiba kíván lépni, azt gondolva, hogy el lehet játszani mégegyszer az amerikai piacon azt, hogy egyes csúcsmodellekkel csak egy szolgáltatónál van bent egy gyártó. Ezt még úgy is tartják a finnek, hogy a Lumia 900 esetében ez a stratégia nem vezetett bombasikerhez, de végülis tény, hogy ennek ellenére működhet a dolog a tengerentúlon.

super_excited.jpg

De hagyjuk is most a Nokiát, mert nagyon úgy tűnik, hogy a BB10 esetében a szolgáltatók kis túlzással sorban állnak azért, hogy árulhassák a telefont. Angliában a T-Mobile és Orange vegyesvállalatánál, az EE-nél, a Vodafone UK-nál, az O2-nél és a Three-nél egyaránt kaphatók lesznek az első BB10-es telefonok (amik közül az egyiket történetesen éppen London után keresztelték el, már ami a kódnevet illeti). Az exkluzív szolgáltatói partnerség valószínűleg az Egyesült Államokban sem lesz jellemző, Kanadában meg aztán pláne nem -- ott a Rogers már egyébként vesz is fel előrendelést a telefonokra, lásd egy tegnapelőtti posztunkat.

A szolgáltatók érdeklődése nem véletlenül élénkült fel annyira: a BlackBerryk értékesítéséből egyszerűen hülyeség kimaradni, a RIM készülékei ugyanis továbbra is valóságos pénztermelő gépek az operátor számára (is), egy BB ügyfél átlagosan jóval többet költ mindenkinél telefonálásra meg úgy általában véve kommunikációra. Az új BlackBerry készülékek ráadásul egy értékesítési szempontból alapvetően langyos időszakot élénkíthetnek fel, feltéve, hogy a launch jól sikerül, márpedig a RIM bizonyára fog tenni arról, hogy jól sikerüljön, és ezért hajlandó lesz alaposan a zsebébe nyúlni, ami kapóra jön a szolgáltatóknak az év első negyedében.

Az itthoni helyzet elég faramuci, az alacsony BlackBerry-penetráció miatt komoly hátrányból indul a gyártó, ettől függetlenül szerintünk előbb-utóbb mindenhol ott lesznek a BB10-es BlackBerryk. Ha tippelnünk kell, azt mondanánk, hogy először a T-Mobile, majd nem sokkal később a Vodafone indítja az értékesítés, végül a Telenor is csatlakozik majd, várhatóan a márciustól április végéig tartó időszakban.