Múlt hét végén az amerikai rajongók számára végeláthatatlan várakozást követően megkezdődött a BlackBerry 10 értékesítése az USA-ban. A BlackBerry itt is a Z10-et kezdte el árulni először, ahogy mindenhol máshol, a Q10 valószínűleg április végén, május elején debütálhat arrafelé, ahogy nálunk is (azért sanszosabb a május). A BB10 helyi rajtjáról tudni kell azért, hogy március 22-én mindössze egyetlen mobilszolgáltató kezdte árulni a készüléket, történetesen éppen a legnagyobb, az AT&T, mely a saját shopjai mellett többek közt egyes Best Buy áruházakban is forgalmazza a mobilt.
A New York-i launch esemény történetesen éppen egy ilyen áruház szervezésében futott, az első amerikai vásárlók pedig valójában a Berst Buy vásárlói voltak. Persze a BlackBerry azért megadta a módját, volt show (ahol Alicia Keys-t nem látta senki, ott volt viszont néhány kevéssé ismert helyi érdekű zenész), nagyjából 700-800 érdeklődővel, meg ott volt Thorsten Heins is, a BlackBerry elnök-vezérigazgatója, aki egy magyarra kissé nehezen lefordítható, de ettől még egy CEO-tól kétségtelenül szokatlan felszólítással zárta mondandóját:
"Get out there, and sell like hell!"
Heins ezzel nyilván nem a jelen lévő értékesítőket próbálta ösztönözni, sokkal inkább azokat a rajongókat, akik elmentek a rendezvényre, és akik most a BlackBerry hírvivői lehetnek az országban. "Nézd öreg, ez a Z10, ilyen fasza telefont még nem láttál, mothafucka!" -- Frank Boulben marketingigazgató nyilván örülne, ha sok rajongóból ilyen remek sales-es lenne, annál is inkább, mert ez lehet, hogy hitelesebb, mint bármilyen reklám, másrészt meg azért lássuk be, elég olcsó is.
Manny, az első hivatalos amerikai Z10-tulajdonos
Talán ezért, talán mert egyelőre még a két versenytárs szolgáltató nem kezdte el árulni a telefont, mindenesetre a helyiek szerint az AT&T üzletekben a Z10 gyakorlatilag semmilyen megkülönböztetést nem kapott, oda van téve a telefon a többi tepsifon közé, ha valaki keresi, megtalálja, de egyébként egyelőre semmit nem tesz a szolgáltató (illetve a BlackBerry) azért, hogy a telefont vonzó kirakattermékké varázsolja.
Ha ez a Verizon és a T-Mobile jövő heti becsatlakozása után sem változik jelentősen, attól tartok az amerikai vásárlókat a kelleténél jobban hidegen fogja hagyni a Z10 rajtja. Mindez két dolgot jelenthet, így egyrészt lehet, hogy a BlackBerry valójában lemondott Amerikáról (ezt mondjuk erősen kétlem), vagy az előzetes szondázások alapján azt látják Heinsék, hogy minden hülye amerikai a Q10-re vágyik, ezért inkább azt fogja majd megtolni a gyártó jelentősebb marketingtámogatással.
Launch esemény egyébként Los Angelesben is volt, ahol olyan hollywoodi hírességekből álló gyalogságot vetett be a BlackBerry, mint a valószínűtlenül lesoványodott Christina Ricci, vagy Rachel Bilson (na ő egyébként ki?).
Szóval egyelőre, hangsúlyozom egyelőre úgy néz ki, a BlackBerry nem farkaséhesen érkezett a világ egyik legnagyobb felvásárlóerejével rendelkező piacra, majd kiderül, hogy ez változik-e rövid, vagy hosszú távon, illetve egyáltalán kell-e változnia...
Vajon még mindig Amerika a világ közepe?