A BlackBerry pénzügyi jelentésekor már érintőlegesen gyorselemeztük a Z10 hatását a cég nyereségességére. Akkor azt mondtuk, hogy nagyjából 500 fontos lehet az átlagos átadási ár. Akkor úgy gondoltuk, hogy a Z10 telefonok értékestésének költsége nagyjából 250 dollár lehet (gyártási költségek plusz logisztika, plusz értékesítés egyéb költségei), vagyis mintegy 50 százalékos bruttó marzssal dolgozik a BlackBerry.

Azóta megjelent néhány alaposabb elemzés, amelyek valószínűleg pontosabban belőtték ezeket a számokat. Az egyik ilyen részletes elemzés, amely például levonta a bevételekből a PlayBookokat, hogy pontosabb képet kapjon, 436 dollárra saccolta az átlagos eladási árat feltételezve, hogy 230 dollár volt ez a BB7 készülékek esetében - mi 220-at valószínűsítettünk, ami szintén magasabb Z10 ASP-t eredményezett nálunk,  Az értékesítés költségeit ez az elemzés szintén 250-re kalkulálta, így a BBRY egy Z10 telefonon mintegy 190 dollárt kereshet. A mi kalkulációnkkal ez 230 dollár lett volna, vagyis a becslés érzékeny a kiindulási feltételekre.

Ezen feltételezések mellett, a Z10 és a BB10 platform bevezetése kapcsán drasztikusan megnövelt marketingkiadások mellett a BlackBerry akkor tud nyereséget termelni, ha legalább 3 millió Z10 és Q10 készüléket értékesít. A Q10 előrendelések és várható szállítások nagyságát információ hiányában lehetetlen megtippelni értelmes pontossággal, ugyanakkor a briteknél látható árszint arra utal, hogy a BlackBerry magabiztosan áll a QWERTY hívők tábora elé - a Q10 a Z10-nél is magasabb áron rajtol, a Carphone Warehoue 579 fontot kér SIM független előrendeléskor, a szolgáltatók pedig tipikusan 36-41 fontos csomag mellé adják a készüléket ingyen. Összességében a Q10 pozícionálása a 16GB-os iPhone 5 előtt van egy orrhosszal.

Kicsit tovább gondolva az eddigieket, az is valószínűsíthető, hogy a BB10 rajtja után csökkenő pályára áll a BBRY működési költségszintje, így a cég viszonylag kevés BB10 készülék értékesítésével nyereséges tud maradni. A BB7 hardverek által termelt nyereségtömeget mindössze néhány százezer BB10 készülék ki tudja váltani negyedévente, így még gyorsan erodálódó BIS bevételek mellett is elegendőnek tűnik, ha a BBRY a következő egy év alatt el tudja érni negyedévente az 5 millió BB10 közép és felsőkategóriás készüléket eladását.

Ez tehát 20 millió telefont jelent egy év alatt egy lassan milliárdos globális piacon. A számok azt mutatják, hogy ha a BBRY ki tud majd magának hasítani egy 5%-ot a globális piacból, az bőségesen elegendő lesz nemcsak a túléléshez, de a cég prosperálásához is - nem kell sem az Apple-t, sem a Samsungot legyőzni.

Ne feledjük el, hogy két évvel ezelőtt a RIM rekord évet zárt, és az iPhone és Android nyomása ellenére több mint 50 millió BlackBerryt adott el egy év alatt. Most egy sokkal versenyképesebb, technikailag sok szempontból előremutatóbb és fejlettebb platformmal rendelkeznek egy azóta négyszeresére nőtt piacon, mögöttük pedig mintegy 80 millió felhasználó áll, akiknek egy jelentős része váltani fog a következő 1-2 év során.

süti beállítások módosítása