Az előzetesen kiadott ütemtervnek megfelelően ma kiadta második üzleti negyedéves eredményeit a BlackBerry. Mivel múlt pénteken a cég közzétett már egy profitfigyelmeztetést, ezért a mostani számokban kevés újdonságot lehet felfedezni, és sajnos az elmúlt egy hét alatt semmivel sem lettek jobbak a számok. A kommentek már sokkal érdekesebbek, de azért lássuk előbb a matekot:

  • A cég negyedéves forgalma 1,6 milliárd dollárt tett ki a második negyedévben, a kereskedőknek szállított okostelefonok száma 3,7 millió volt (zömében BB OS alapú készülékek), a ténylegesen eladott mennyiség 5,9 millió darab volt,
  • A veszteség zömében a Z10 készülékeket érintő készletleírásnak köszönhetően elérte a 965 millió dollárt,
  • A BlackBerry Enterprise Services telepítések száma a negyedév végén meghaladta a 25 ezret,
  • A cég készpénzállománya 2,6 milliárd dollár, adósság továbbra sincs.

Jól látszik az eredményekből, hogy a két igazán fájó veszteség egyrészt az irgalmatlan mennyiségű Z10 készletleírás (óvatos becslések szerint ez legalább 1,5-2 millió eladatlan Z10-et jelent), valamint a padlóra került bevételek. Thorsten Heins az eredményeket a következőképpen kommentálta:

Nagyon csalódottak vagyunk a működési és pénzügyi eredményeinket illetően, ezzel együtt több olyan intézkedést is bejelentettünk, melyek a rendkívül kiélezett versenyre válaszul születtek, valamint a működési költségeinket csökkentik. Miközben cégünknél végbemennek a szükséges változások annak érdekében, hogy a hardvergyártás számára megtaláljuk a lehető legjobb üzleti modellt, továbbra is élvezzük a nagyvállalati felhasználóink bizalmát a bővülő BES10 ügyfélkör révén, amely immár 25 ezer szervert (ennek egy része teszt -- Tom és Berry) használ.

Megértjük, hogy néhány, még előttünk álló folyamat bizonytalanságot kelthet egyesekben a társaság jövőjét illetően, ettől függetlenül a BlackBerry továbbra is pénzügyileg erős cég, mely 2,6 milliárd dolláros készpénzállománnyal rendelkezik és nincs adóssága. A legfontosabb piacainkra fókuszálva hiszünk benne, hogy a céget érintő változások hamar lezajlanak, hogy végül egy jobban fókuszált és hatékonyabb vállalatként működhessünk tovább.

A nem túl sokatmondó nyilatkozat kapcsán egy dolgot érdemes kiemelni, a hardvergyártás útkeresését, ami mondjuk a mostani helyzetben nagyjából azon múlik, hogy a potenciális vevő, a Fairfax akar-e BlackBerry készülékeket látni a piacon, vagy nem. Valószínűleg ezt még Thorsten Heins sem tudja, illetve ha tudja is, nem feltétlenül jött még el az ideje a kártyák kiteregetésének, annál is inkább, mivel a BlackBerryt november elejéig még biztosan nem adják el senkinek, és egyelőre az sem teljesen kizárt, hogy utána sem.