Voltak idők, amikor azt gondoltam, hogy a BlackBerry Messenger androidos és iOS-es verziója sosem készül el, vagyis a BBM soha nem lesz igazi multiplatformos chatalkalmazás. Végül aztán nem lett igaza a szkeptikusoknak, a BlackBerry összeszedte magát és némi technikai kilengés után október második felére csak meglett a működő verzió a két említett platformra. Utólag bebizonyosodott, hogy a BlackBerry egyik legjobb húzása volt ez, nem véletlen, hogy a BBM sokáig a letöltési listák élén tanyázott számos országban.

A kanadai cég most egy újabb lépéssel kíván nagyot lökni a BBM szekerén, a BlackBerry ugyanis konkrétan elérte, hogy több millió androidos okostelefonon gyárilag ott legyen a saját fejlesztésű chatalkalmazása, ezzel a felhasználók anélkül vehetik használatba a BlackBerry Messengert, hogy azt a Google Play Store-ból le kéne tölteniük. 

heins_bbm.jpg

Mielőtt még valaki világmárkákra gondolna (bár ami azt illeti, a BBM afrikai rajtjában tevékenyen közreműködött a Samsung), szó sincs nagy nevekről, vagy netán hallott már valaki a Micromaxról, Brightstarról, netán az EVERCROSS-ról (igen, csupa nagybetűvel)? Nem? Nem csodálom, lévén jellemzően kisebb, elsősorban az ázsiai piacokra termelő gyártókról van szó, ám ez nem jelenti azt, hogy a készülékeik ne jutnának el hatalmas tömegekhez, például Indonéziában, ahol a BBM-nek, és a BlackBerrynek továbbra is nagyon komoly kultusza van.

Márpedig sok kicsi sokra megy alapon ez is hozzájárul a BBM felhasználói bázisának növeléséhez, és akkor még nem beszéltünk arról a tényről, hogy a program iOS-en még népszerűbb is, mint Androidon. Hogy most hol tarthat egyébként a számláló, azt nem tudni, talán a BlackBerry majd decemberben, a soron következő üzleti jelentés közzététele során elárulja a merre hány métert

Aztán majd később talán az is kiderül, hogy mindezt hogyan akarják pénzzé tenni Kanadában.

süti beállítások módosítása