BlackBerry Z30 flip bőrtok tesztemben már említettem, hogy egyetlen igazi bajom vele, hogy sajnos a belső filc nagyon hamar elkoszolódik. Gondolom a jelenség mindegyik kinyitható mobiltelefon tokot érinti, legfeljebb a koszolódás mértékében lehet eltérés.

Mikor a Z30 tokom belsejének koszmennyisége elérte a számomra már vállalhatatlan szintet, úgy döntöttem lecserélem, de előtte minden mindegy alapon, gondoltam megpróbálom megtisztítani, hiszen egy próbát megér a dolog. Biztos voltam benne, hogy belső borításon éktelenkedő zsíros-koszos bevonatot maximum tisztítószeres-zsíros-koszos bevonattá tudom csak változtatni, de kellemesen kellett csalódnom. A próbálkozásom sikerrel járt és a végén, a nemrég még ocsmány belsejű Z30 tokom tisztán ragyogott, mint a szűz hó.

2014-05-12_110855.jpgQ5 Flip tok tisztítás előtt és után

Fellelkesedve a sikeremen a műveletet megismételtem a feleségem kevésbé koszos, inkább csak alapozóval és pirosítóval gazdagon bevont belsejű Q5 flip bőrtokján is. Ezt már dokumentáltam, és az eljárást most megosztom veletek.

A tisztításhoz szükséges:

  • Szivacs
  • Kemény plasztik lap, mondjuk egy bankkártya
  • Puha, száraz rongy
  • Valamilyen szőnyeg- és kárpittisztító szer. Az, hogy én milyent használtam, azt nem árulhatom el, de jó lesz az, ami otthon egyébként „van ish”.

Tisztítás:

  1. Kiveszed a telefont a tokból.
  2. Átitatod a szivacsot egy kis szőnyegtisztítóval és óvatosan a koszos felülethez nyomkodod, ameddig bőséges hab nem képződik rajta.
  3. Hagyod hatni a habot kb. három percig.
  4. A plasztik lappal a tok széle felé kipréseled az összes tisztítószert, majd a ronggyal kinyomkodod és felitatod a maradék nedvességet (NE dörzsöld!).
  5. Hajszárítóval megszárítod.

2014-05-12_115652.jpg

A műveletet szükség szerint, néhány havonta meg kell ismételni és sajnos utána pár napig tisztítószer szaga lesz a telefonodnak.

süti beállítások módosítása