Folyatótodott a BlackBerry stabilizációja, annak ellenére, hogy a telefonok továbbra sem fogynak jobban. A kanadai cég 660 millió dollárs árbevételről számolt be a február végével lezárt három hónapban, ami közel harmadával alacsonyabb az egy évvel korábbinál, és jócskán elmarad az elemzői várakozásoktól. Ennek legfőbb oka, hogy mindössze 1,3 millió telefont adott el a BlackBerry annak ellenére, hogy nemrég dobta piacra a Classicot és a Passportot is, miközben elvileg immár jó sok országban kapható a Z3 is.

z3_dobozok.jpg

Jó hír a telefonokkal kapcsolatban, hogy az átlagos átadási ár emelkedni tudott 210 dollárra. John Chen elnök-vezérigazgató elmondta, hogy a fókusz a nyereségességen, nem pedig a volumenen van, bár ez még mindig nem teljes magyarázat az alacsony értékesítésre. Chen mindenesetre növekedést vár a következő negyedévek valamelyikétől, ahogyan elmondása szerint egyre több szolgáltató és bolt rak kínálatába új BlackBerryket. A Classic és a Passport például 86 ország 160 szolgáltatójánál és 7 ezer üzletben kapható jelenleg. (Emlékeztetőül: Chen korábban azt mondta, hogy évi 10 millió BlackBerry eladása a cél belátható időn belül, ez alatt nem nagyon van értelme az egész hardverbiznisznek - Tom és Berry)

Pozitív elem, hogy a szoftverekből származó bevétel 20 százalékkal nőtt egy év alatt, ám így is csak a bevételek mintegy 10 százalékára rúgtak, vagyis egyelőre nem tudják ellensúlyozni a telefonokból és szolgáltatásokból kieső bevételt. Chen arról számolt be, hogy egyre több telekommunikációs partner és szoftverdisztribútor veszi fel kínálatába a BlackBerry mobilmenedzsment és biztonsági szoftvereit, amitől a megrendelések további erős növekedését várják. Chen hosszasan beszélt az egészségügyi szektor számára kialakított szoftvermegoldásokról, az autós fedélzeti számítógépekben aratott sikerekről, valamint arról, hogy a BlackBerry okos berendezések tízmillióit akarja felvértezni QNX-alapú programozható környezettel.

A BlackBerry mindezek mellett nyereséget ért el, ami meglepte a befektetőket. A szigorú költséggazdálkodásnak köszönhetően a cég 28 millió dollárros pluszban zárta a negyedévet, valamint készpénzforgalma is pozitívban zárt. Ezzel a cég likvid tartalékai 3,3 milliárd dollárra emelkedtek, ami bőséges tartalékot jelent a közeljövőre nézve. A cég életképessége tehát továbbá már nem kérdéses, sem az, hogy menedzsment szoftverekben és beágyazott rendszerekben egyre sikeresebb. A kérdés továbbra is az, mikor fognak megindulni a BlackBerry telefonok eladásai...

Én a magam részéről hamarosan besegítek egy Passporttal.