A BlackBerry PRIV sikere valamelyest összefonódik a BlackBerry készülékgyártó részlegének a sorsával, bár talán nem annyira drámaian, ahogy az egyes cikkekben vagy posztokban megjelent (a cég például soha nem állított olyant, hogy ötmillió eladott PRIV kell a hardvergyártó részleg fennmaradásához). Ennek pedig egyik kulcsa, hogy az első androidos BlackBerry minél több országban, minél több piacon kapható legyen.
Bár nálunk már tavaly december óta (még ha nem is volt olyan rég) kapható az új csúcsmobil, egyes, nyugati országokban még csak most kerül forgalomba, így a BlackBerry ma például azt jelentette be, hogy megkezdte a kártyafüggetlen modellek árusítását saját, lokális webshopjaiban Olaszországban, Hollandiában és Spanyolországban.
Ezzel Amerika, Kanada, Anglia és Németország mellett újabb három országgal bővült a lista. Az új piacokon egyébként egységesen 779 eurót kell fizetni egy PRIV-ért, ami átszámítva valamivel kevesebb a magyar hivatalos árnál - az eltérést ezúttal is az adók és járulékok közti különbözetnek tudhatjuk be.
Persze nem csak az a fontos, hogy a PRIV a szolgáltatófüggetlen shopokban ott legyen, éppúgy lényeges, hogy a szolgáltatók is felvegyék a kínálatukba -- a BlackBerry ezen is dolgozik, állítólag még ebben a hónapban bekerül a T-Mobil USA portfóliójába a telefon, bár egyelőre kérdéses, hogy a kanadaiak mennyire mennek le kutyába, amikor a marketingtámogatásról tárgyalnak egy szolgáltatóval.
Az említett három országban amúgy nem olyan régen, konkrétan tavaly nyár óta üzemel saját BlackBerry webshop, ami előrevetíti, hogy a kelet-európai országok irányába egyhamar nem lesz terjeszkedés, de ha lesz, akkor itt biztosan olvashatsz majd róla.