Befutottak a BlackBerry 2017-es üzleti évének második negyedéves eredményei (igen, 2017-es év, nem írtam el, a BlackBerry üzleti éve nem esik egybe a naptári évvel), melyek ezúttal is felemás képet festenek a cég teljesítményéről: A kanadai vállalat az egy évvel ezelőtti hasonló időszakhoz képest 89% százalékkal nagyobb forgalmat generált mobilkommunikációs és menedzsment szoftverekből (és hozzájuk kapcsolódó szolgáltatásokból) ez a több ezer új mellett a meglévő ügyfelek sikeres megtartásának is köszönhető.

Ez a bevétel, szemben például a mobiltelefonos eladásokkal, ráadásul rendkívül stabil is, nagy része licencekre és technikai támogatásra szóló előfizetésekből származik, nem pedig egyszeri tranzakciókból. A növekedésnek hála a szoftveres részleg kezd egyre erőteljesebb nyereséget is termelni, a 156 millió dollaros bevétel mellé 29 milliós profit társult három hónap alatt. A pénzügyi év második felére nagyjából 25%-os növekedést vár a cég szoftverekből.

blackberry-logo-800x529.jpg

Ezekkel a számokkal ismét nagy kontrasztban állnak a mobilos és a BIS-hez kötődő kimutatások. A BlackBerry $105 millió dollar értékben adott el okostelefonokat, ami nagyjából fele az egy évvel korábbi értékesítésnek. Bár pontos számokat nem közölt a cég az eladott mennyiségről, ez mintegy 3-400 ezer telefont jelenthet. Rövidtávon a BlackBerry már nem is számol ennél jelentősen nagyobb volumennel, ami jól látható a bérgyártókhoz jelenleg leadott 71 millió dollar értékű megrendelésekből, ami szintén nem jelenthet többet 350-450 ezer készüléknél.

Ezzel a BlackBerry kétségtelenül megpróbálja elkerülni azt az elmúlt három évben szinte folyamatosan elkövetett hibáját, hogy az eladások felpörgésében bízva túlrendeli magát, hogy aztán hatalmas veszteségek árán tudjon csak megszabadulni a készletektől. Nem történt más ebben a negyedévben sem, a BlackBerry veszteségeinek egy jelentős részét ismét a készleteken keletkezett veszteségek okozták.

A cég egyben azt is bejelentette a negyedéves eredmények ismertetése során, hogy hosszútávú megoldást talált a problémára, így a készülékek fejlesztéséhez, gyártásához, disztribúciójához kötődő minden tevékenységet kiszervez partnereinek. Ezek a partnerek hozzáférést kapnak a BlackBerry összes szoftvertechnológiájához és használhatják a márkanevet is - a cég már be is jelentett egy ilyen megállapodást az indonéz piacra fókuszálva, ahol a legnagyobb helyi telkócég érdekkörébe tartozó vegyesvállalat tervez és gyárt BlackBerry készülékeket a helyi piacra.