A legalábbis hiányos információk dacára rég látott érdeklődést váltott ki a márka iránt a múlt héten a BlackBerry a CES-en bemutatott új nyomógombos okostelefonjával, amit a cég most már házon belül is Mercury kódnéven emleget, noha eddig hivatalosan egyszer sem erősítették meg, hogy valaha létezett ez a kódnév. Az istenigazából jövő hónapban bemutatkozó mobil egy csomó díjat és elismerést is besöpört, ami ahhoz képest, hogy még fejlesztés alatt álló termékről van szó, nem is rossz eredmény.
Hogy a Mercury itthon is lázba hozott sokakat, azt a BerryBlog Facebook-oldalán is lehetett tapasztalni a kezdetektől, ahol rég nem látott lelkesedés fogadta a kurtára sikerült bemutatót. A telefon bemutatójáról készített első BerryBlog-posztot (a videókból összeállított beszámolót) több mint tízezren olvasták, a téma pedig így összességében nagyon pozitív évkezdetet hozott a rajongók számára. Ebben a posztban volt egy szavazás is, a válaszadók csaknem háromnegyede az eddigi információk alapján szívesen hordaná a zsebében/táskájában a Mercuryt.
Az Inside BlackBerry posztjából végre az is kiderül, amire eddig legfeljebb homályos utalások voltak csupán, nevezetesen a Mercuryt valóban a BlackBerry tervezte a kezdetektől fogva, és csak a gyártási fázist, valamint bizonyos országokban, régiókban a disztribúciót veszi át az újdonsült kínai partner, a TCL. A TechRadarra időközben kikerült egy nagyon fontos interjú Nicolas Zibell-lel, a TCL Communications (vagyis az amerikai leányvállalat) vezetőjével, aki leszögezte, hogy a BlackBerry-TCL páros biztosan nem ismétli meg azt a buktát, amit a szép emlékű Nokia és a Microsoft hozott össze, elsősorban annak köszönhetően, hogy utóbbi a végletekig ragaszkodott saját mobilos oprendszeréhez, a Windows Phone-hoz.
A TCL-féle BlackBerryknél az ökoszisztémát tekintve nincs kompromisszum (más kérdés, hogy egyéb tekintetben még azért lehet, de ezzel nincs mit tenni), hiszen mindegyik eddigi TCLBerry androidos volt, és az eddigi nyilatkozatok alapján ez 99%, hogy így is marad majd a jövőben.
Az interjúban Zibell minimális betekintést adott a jövőbe is. Az már korábban is nyilvánvaló volt, hogy a TCL nem egy és nem két BlackBerry tervezését és legyártását (meg értékesítését) tervezi, hanem hosszú távokban gondolkodik. A vezető ennek kapcsán mindenféle konkrétum nélkül utalt rá, hogy a jövőben több, kifejezetten céleszköznek tekinthető mobilt is piacra kívánnak dobni BlackBerry márkanéven (ebbe a sorba egyébként félig-meddig már a Mercury is beleillik), illetve lesznek kifejezetten elérhető árú modellek, köztük olyan típusokkal, melyek az újabban divatosnak tekintett kijelzőkeret nélküli formát követik.
Zibell végül azt is elárulta, min bukta el vezető szerepét a BlackBerry, annak akinek nem lenne a napnál is világosabb: A felhasználóknak a biztonság érdekében egyszerűen túl sok mindent kellett feláldozniuk -- az új BlackBerryk azonban már nem kívánnak ilyesfajta kompromisszumokat.
Via Inside BlackBerry blog, TechRadar