A BlackBerry minden hányattatása ellenére ma is egy igazi love brand, bár azt azért kár lenne tagadni, hogy a márka rajongói bázisa jelentősen megcsappant az utóbbi években. Ez egyébként kicsit öngerjesztő folyamat is, hiszen egy menő cég termékei iránt könnyű rajongani -- az igazi keményvonalas hívek viszont akkor is ragaszkodnak a céghez, ha padlón van. 

fanleague.jpg

Szerencsére a BlackBerry minden jel szerint már túlvan a mélyponton, most pedig az ikonikus készülékeket gyártó BlackBerry Mobile igyekszik kihasználni a rajongói bázisban rejlő potenciált. A tulajdonos TCL Communications ma meghirdette a BlackBerry Smartphone Fan League nevű akciót, ami lényegében egy rajongói aktivitáson alapuló verseny, méghozzá a közösségi médiára támaszkodva.

A verseny lényege nagyjából abból áll, hogy a rajongók az alapján kaphatnak pontokat, hogy milyen aktívak a Facebookon és a Twitteren, milyen jól válaszolnak különféle kvízkérdésekre, mennyire vonnak be másokat ebbe az egészbe, vagyis mennyire jól terjesztik az igét. A BlackBerry Mobile révén a megszerzett pontok alapján rendszeresen részesülhetnek különféle brandelt ajándékokban, a legjobbak markát pedig BlackBerry okostelefonok is üthetik. A gyártó időről-időre felmérésekre is meginvitálja a résztvevőket, így a márka fanatikusai segíthetnek abban, hogy a jövőben készülő új termékek tökéletesebbé váljanak. 

A rajongói versenyre itt lehet jelentkezni, a dolog egyetlen szépséghibája, hogy jelenleg csak az Egyesült Államokból, Kanadából vagy Angliából fogadnak el jelentkezéseket. Ha egyszer Magyarországra is kiterjedne majd a verseny, itt mindenképpen szólunk majd.

A mobiltelefonok színe manapság egyre fontosabb szempont a választás során, valahogy úgy, ahogy nem mindenkinek felel meg a szürke színű autó vagy éppen notebook sem. A gyártók legtöbbje ezért egy-egy új modellt eleve több színvariációban dob piacra, melyeket többnyire jól célzottan egy-egy régióba szánnak. A BlackBerry KEYone-nál nem így történt, a készülék ugyanis nagyjából egy évvel ezelőtt ezüst színben került forgalomba, majd nyár végén jött a fekete, most pedig a bronz változat.

bronze_keyone_13.jpg

A bronz színű KEYone-t az idei CES utolsó napján jelentette be a gyártó, azóta viszont akkora volt a csend az új variáns kapcsán, hogy egyesek úgy vélték, ez a készülék is a hamvába holt bronz Classic sorsára fog jutni. Nem ez történt, a bronz KEYone ugyanis mostantól kapható, egyelőre két országban, Szaud-Arábiában és az Egyesült Arab Emírségekben. A hangsúlyozottan limitált kiadású bronz KEYone kialakítása gyakorlatilag mindenben megegyezik a fekete KEYone-éval, azaz 4 GB rendszermemóriával és 64 GB háttértárral látták el, a többi komponens pedig aztán pláne változatlan az eredeti KEYone-hoz képest.

Azt egyelőre nem tudni biztosan, hogy a készülék forgalomba kerül-e mifelénk, illetve milyen kialakításban, de az holtbiztos, hogy a bronz KEYone ebben a két országban dual SIM-es, feltételezem ha az eddigi mintát követi a BlackBerry Mobile, akkor nyugaton nem lesz lehetőség második SIM használatára.

Bár a bronz színű KEYone elsősorban a Közel-Keleten hódíthat, a BerryBolt rögtönzött felmérése alapján itthon is lenne rá vevő szép számmal. A termék bejelentésekor kitett szavazásban az olvasók több mint háromnegyede szívesen szert tenne egy ilyen keleti kincsre.

süti beállítások módosítása