Tegnap sokminden történt OS-fronton a BerryBlog háza táján, ami némi elmélkedésre ösztökélt a RIM telefonfrissítéseinek ütemezése és a verziók szolgáltatókhoz kötése kapcsán. Bár nem hinném, hogy a verziófetisizmusnak különösebben teret adnának a BlackBerry-tulajok, azt még a kanadaiaknak is be kell látniuk, hogy az egyéni ügyfelek, azok közül is legfőképpen a kütyübolondok körében igenis fontos szempont, hogy a telefonjukra telepített OS verziója lehetőség szerint az éppen aktuálisan elérhető legnagyobb számra végződjön.

Ezzel együtt tudvalevő, hogy a RIM éppúgy a szolgáltatókon keresztül juttatja el az új telefon-rendszerfrissítéseket a BlackBerry-tulajok részére, mint ahogy a szolgáltatókon keresztül árulja csak a készülékeit. Ha utóbbi gyakorlat nem is, de az előbbi könnyen lehet, hogy változni fog.

És hogy mindezt mégis mire alapozzuk? Tegnap megírtuk, hogy megjelent két OS6-frissítés a német Vodafone oldalán a Curve 3G-hez és a Bold 9700-hoz. Mivel még itt pihen az asztalon a vodás Curve 3G, ezért gyorsan próbát tettünk vele: némi meglepetésre a 6.0.0.448-as verziójú frissítés minden további nélkül felment rá, pedig a magyar Vodafone frissítési oldalán a legfrissebb változat továbbra is az 5.0.0.977-es. Akik gyakran frissítgetik a BlackBerryjüket, azok számára köztudott, hogy eltérő szolgáltatói verziók esetében is lehet azonos típusú készüléket frissíteni, de ilyenkor hekkelni kell kicsit - namost ezt itt nem kellett.


Dolgozik a frissítőprogram

Ha ez nem lenne elég, tegnap a T-Mobile-os Torchra is sikerült hasonló módszerrel (vagyis bármiféle bűvészkedés nélkül) felapplikálni egy kiszivárgott 6.0.0.448-as OS-t, ami mindenképpen örvendetes és jó jel, más kérdés, hogy egyelőre nem tudjuk leellenőrizni, hogy ezzel az egy verzióval tett-e valamiféle kivételt a RIM, vagy más kiadásoknál sem kell majd a jövőben trükközni, vagy hónapokat várni, mire a szolgáltató validál egy frissítést.

Egyébként a szolgáltatói kontroll a frissítések felett meggyőződésünk szerint amúgy is mindenkinek nyűg, de az ügyfélnek és az operátornak mindenképpen. Utóbbinak dolgoznia kell a tesztelésen, előbbi meg ezért több hónapot is várhat arra, hogy egy-egy hibát javító, vagy új funkciót bevezető frissítés megjelenjen a telefonjára - már ha megjelenik egyáltalán (a hazai Vodánál és Telenornál például máig nincs validált OS5-frissítés Bold 9000-re, vagy 8520-ra).

süti beállítások módosítása