Tegnapelőtt tartott egy kis okostelefonos szeánszt a Vodafone Magyarország a Westendben, aki arra járt estefelé, láthatta a pirosba öltözött fiatalokat, akik az androidos olcsóságért, a Vodfaone 858 Smartért tömegeltek órákon keresztül a színpad előtt.

A backstage-ben volt szerencsénk beszélgetni kicsit Richard Sherwooddal, a Vodafone lakossági üzletágának vezérigazgató-helyettesével, aki elmondta, hogy neki is van egy BlackBerryje (nagyjából mint minden vodás felsővezetőnek), mert bár nagyon szereti a HTC Desire-jét is (furcsamód nem iPhone 4 a másodlagos telefonja), azért a vállalati e-maileket mégiscsak a RIM készülékére kéri le.

Aki mellesleg azt gondolná, hogy a Vodafone lakossági készülékekért felelős atyaúristene a legújabb, legmodernebb BlackBerryvel a zsebében feszít, az csalódni fog: Richardnak egy Curve-ja van, pedig most már akár egy vodás Torch vagy Bold 9780 is ki lehetne írva a nevére.

A vezérigazgató-helyettestől természetesen megkérdeztük azt is, szerinte miért nem népszerűek itthon a BlackBerryk annyira, mint Nyugat-Európában. Richard Sherwood elmondta, amit eddig is sejtettünk: a RIM alapvetően későn karolta fel a kisebb piacokat, így a BlackBerryk nyilvánvaló előnyei felénk kevésbé olyan nyilvánvalóak, bár mostanában azért több pozitív változást is tapasztalhatunk, legalábbis a készülékellátottság már mintha javulna valamelyest (most már csak a tarifákat kéne felhasználóbaráttá tenni).

A 858 Smartért tomboló fiatalokat elnézve egyébként nem tudunk nem gondolni arra, hogy tőlünk nyugatabbra a tinik ölni tudnának egy BBM-képes QWERTY-s BlackBerryért...