Tegnap jelentett a RIM. A cég eddigi talán legszarabb negyedévén van túl, tulajdonképpen kicsit fáj is a szívem miatta, miközben ezeket a sorokat írom, de tudom, hogy egy új korszak hajnalán vannak, bele kell ez férjen. Mondjuk lehet, ha részvényes lennék, más lenne a véleményem.

Puszta tények az augusztusban véget ért második pénzügyi negyedévről:

  • 10,6 millió eladott BlackBerry (13 százalékkal kevesebb, mint egy évvel korábban),
  • 200 ezer eladott PlayBook (uhh, ez azért kemény),
  • 4,2 milliárd dollár bevétel (10 százalékkal kevesebb, mint egy évvel korábban),
  • 329 millió dolláros profit (60 százalékkal kevesebb, mint egy évvel korábban).

Alapvetően tudni kell azért erről a pénzügyi időszakról, hogy egyrészt amúgy sem a legnagyobb vásárlószezon a nyár, másrészt az OS7-es újdonságok érkezése az eladási adatokon legfeljebb lefelé mozdított, hiszen előre beharangozott generációváltás esetén a vevők inkább kivárják még azt az egy-két hónapot, és addig kihúzzák a régi telefonjukkal.

Az új, OS7-es modellek márpedig a negyedév utolsó napjaiban jelentek csak meg, és ennyi idő alatt aligha tudott átütő forgalmat generálni. A RIM éppen ezért a harmadik negyedévben erősödő forgalomra számít: a cég 13,4-14,5 millió BlackBerryt szeretne értékesíteni.

A tabletekért rajongóknak rossz hír, hogy arról egyáltalán nem szól a fáma, mit szeretne kezdeni a RIM a PlayBookkal. A negyedéves jelentés során egy árva szó nem esik a tablet jövőjéről. 

süti beállítások módosítása