Becslések szerint mintegy 100 millió dollárt fizetett a RIM az ír NewBay megszerzéséért, ami nagyjából a cég másfél heti készpénztermelő képessége -- jelentős tétel, de nem fogja megerőltetni a vállalat pénzügyeit.
A NewBay olyan informatikai megoldásokat kínál mobilszolgáltatók számára, amelyekkel azok különféle online tárhely és szinkronizációs szolgáltatásokat kínálhatnak ügyfeleiknek a hálózaton keresztül. Ezek közé tartozik például fényképek megosztása, telefonkönyv lementése és szinkronizációja, az üzenetek összesítése és kezelése, vagy a közösségi hálózatok összesítése egyetlen, könnyen áttekinthető hírfolyamba.
Az ír vállalat mindezt képes felhőszolgáltatásként kínálni a telkóknak, integrálódva azok rendszerébe, vagyis azoknak nem kell beruházniuk az IT-infrastruktúra bővítésébe sem, és gyorsabban be is tudják vezetni ügyfeleiknek. A NewBay fejlesztői eszközöket is biztosít, ha a szolgáltató szeretne saját alkalmazásokat, amelyek a NewBay cloudplatformján futnak. (Cloudnak nevezzük mostanság azokat az online IT szolgáltatásokat, legyen szó tárhelyről, számítási kapacitásról, vagy távolban futó szoftverek igénybevételéről, amelyeket az ügyfelek egy könnyen kezelhető önkiszolgáló "webshop" felületen keresztül vehetnek igénybe, és a felhasználás mértékében fizetnek -- bankkártyával. Erre a legjobb példa az Amazon EC2.)
Az alig 9 éves NewBay ilyen modellben mintegy 80 millió előfizetőt szolgál ki telkókon keresztül, ami valahol egészen megdöbbentő szám egy ilyen fiatal cégtől.
A RIM egyelőre nem részletezte elképzeléseit, de a csapásirány egészen nyilvánvaló: a blackberrysek megszereztek egy olyan platformot, amelyre alapozhatják a BlackBerry appok, tartalmak terjesztését, és az online szolgáltatásokat, mint amilyen az iTunes/iCloud kombója is. Ami egyelőre nem világos, hogy a RIM folytatja-e a NewBay piaci stratégiáját ahol a telkók a saját márkanevüket használták ezekre a szolgáltatásokra, vagy a jövőben a BlackBerry márkacsaládba kerülnek bele.
A lépés szerintem egyértelműen az egyéni, az okostelefonokra és internetre rágyógyult fogyasztókat célozza meg, de az olyan okosságok, mint a tartalmak több okostelefon és PC közti szinkronizáció, vagy a PC-ről történő menedzselés, a céges felhasználásra számára is vonzó lehet, ha a BlackBerry név garantálja a bizalmat.