A héten nem volt túl jó időnk, de most, hogy kinézek az ablakon, újra tavaszias fényeket látok, a BerryWeather szerint pedig napról-napra egyre melegebb lesz. Itt a tavasz újra, jön a húsvét, a RIM éppen ezért a legjobb időzítéssel adta ki legújabb, saját fejlesztésű ingyenes témáit, a Roots of Spring-et, illetve a Spring Blossomot.
A tavaszias hangulatot árasztó, vidám témák letölthetők az App Worldből: Roots of Spring, Spring Blossom.
A címben szereplő rendkívül frappáns kérdést természetesen a PlayBook kapcsán tesszük fel, miután a RIM táblagépét az utóbbi napokban előszeretettel támadja az ellendrukker tábor az e-mail kliens hiánya miatt.
Egyrészt mindenki nyugodjon meg, lesz e-mail kliens a PlayBookban, NAGYON hamarosan, ahogy Jim Balsillie fogalmazott egy videointerjúban (lásd egy poszttal lejjebb).
Ahogy arról tegnap beszámoltunk, egymás után érkeznek a PlayBook tesztek a tengerentúlról, melyekben az alapvetően pozitív megközelítés mellett több kritika is megfogalmazódik a RIM tabletjével kapcsolatban.
Ezekkel a kritikákkal szembesítette a Bloomberg bájos riportere Jim Balsillie-t, a RIM társelnök-vezérigazgatóját, aki az alábbi videointerjúban többek közt válaszol arra a vádra, hogy a PlayBook félkész termék lenne, valamint elmondja, mikor pótolja a cég a felrótt hiányosságokat.
Egyébként most hogy belegondolok, Balsillie tök olyan, mintha egy teleshopos műsorban beszélne így kezében a PlayBookkal.
Szinte napra pontosan négy hónapja jelent meg utoljára Desktop Software a BlackBerrykhez, így ideje volt frissíteni az alkalmazást a RIM részéről, már csak azért is, mert küszöbön áll a PlayBook megjelenése, amit a korábbi verzió nem támogatott. A most kiadott, 6.0.2-es (Windows platformra) és 2.0.1-es (Mac platformra) szoftverfrissítés elsősorban ezt a helyzetet oldja meg, emellett néhány fontos hibajavítást is beleraktak, szóval mindenkinek ajánlott telepíteni.
Ha installáltuk a program korábbi változatát, a frissítést letölthetjük a Desktop Software-en keresztül, ha még nincs fent az alkalmazás a számítógépünkön, akkor irány a RIM oldala!
A tengerentúli sajtó és a szakblogok megkapták az első tesztpéldányokat a RIM korszakváltást bevezető új termékéből, a PlayBook tabletből. Amint azt bizonyára már tudjátok, a kütyü jövő héten kerül forgalomba a tengerentúlon, egyelőre három változatban, kizárólag 7 hüvelykes kijelzővel és Wi-Fi vezeték nélküli kommunikációval. Összegezve az eddig megjelent teszteket, a benyomások alapvetően pozitívak, bár mindenhol felszínre kerülnek a kisebb-nagyobb hiányosságok.
A Wall Street Journal rövidke tesztjében az újságíró alapvetően pozitívan méltatja a PlayBookot, bár megjegyzi, hogy egyelőre csak egy BlackBerryvel összekötve képez teljes értékű megoldást, mivel az üzenetküldő alkalmazások önállóan egyelőre nem működnek (ezt a hiányosságot később szoftverfrissítéssel fogják pótolni).
A New York Times riportere szerint is vannak még komoly hiányosságai a tabletnek, legfőképpen az, hogy egyelőre alig érhető el hozzá alkalmazás (a RIM nagyjából háromezer appot tudott összehozni a külsős fejlesztők révén a launchra), valamint a bugos, gyakorlatilag naponta frissülő szoftverre hívja fel a figyelmet.
A CNET videótesztet tett közzé ismét, amiben leszögezik, annak ellenére, hogy egy 7 hüvelykes tabletről van szó csupán, el vannak ragadtatva a PlayBooktól. Olyannyira, hogy a pár hónappal ezelőtt tesztelt, hasonló kijelzőméretű Samsung Galaxy Tabet utólag lepontozták miatta.
A legteljesebb mega-review kétségtelenül ezúttal is a Crackberry szerkesztőjének a billentyűzetéből született, az irgalmatlanul hosszú, képekkel és videókkal (a felületet bemutató videót lásd fent) telepakolt íráson végiggörgetni is fájdalmas, viszont szokás szerint sok hasznos és részletes információt olvashatunk Kevintől, aki szerint a PlayBook hiányosságait jórészt illik elnézni, hiszen egy vadonatúj platform első képviselőjével van dolgunk.
A májusi launchig már csak alig több mint két hét van hátra, nem csoda, hogy megérkeztek az első kiszivárgott promóvideók a RIM hamarosan rajtoló új készülékeiről, a BlackBerry 9900-ról és a 9860-ról. Előbbit meg is nevezik a reklámban (a várakozásoknak megfelelően Bold lesz ez is), a másikat furcsa módon nem.
A szpotok láthatóan más tematika köré csoportosulnak a két mobil esetében, így a 9900-as Bold elsősorban az üzenetekre, a szöveges interakcióra fókuszál, a full touch modell esetében pedig a multimédiás felhasználás kidomborításán van a hangsúly.