A RIM által létrehozott BlackBerry facebook-csoport tegnap késő este átlépte a tízmilliós tagságot. Ez így önmagában még nem lenne túl nagy hír, de számunkra nyilván különleges jelentőséggel bír ez, meg hát van azért néhány érdekesség, amit ennek a mérföldkőnek a kapcsán érdemes megemlíteni.
Először is egyetlen másik mobilmárkának nincs a világon ekkora facebookos bázisa, vagy nyugodtan mondhatjuk talán ebben az esetben: rajongótábora. Ráadásul a BlackBerry csoport mellett ott vannak a regionális csoportok is, melyekkel együtt jóval tizenötmillió felett van a user szám.
Ez tehát azt jelenti, hogy többen lájkolták az oldalakat, illetve oldalt, mint ahányan élünk Magyarországon, illetve ahány magyar él összesen a világon, emellett uszkve négyszer annyian vannak a különböző csoportokban, mint ahányan összesen Magyarországról regisztráltak eddig a Facebookra.
Mondjuk ez még mindig nem olyan nagy szám, hiszen Justin Bieber vagy Lady Gaga a maga 40-47 millió rajongójával ezt is lazán megugorja, csakhogy a BlackBerry csoportot lájkolóknak van egy különleges tulajdonságuk is: mániákusan megosztják másokkal a PIN-jüket.
Hogy ez az őrület pontosan honnét jött, fogalmunk sincs, mindenesetre én eddig ahány posztot lekattintottam a csoport oldalán, hogy megnézzem a hozzászólásokat, a feed tele volt nyomva BBM PIN-ekkel, amelyek mögött javarészt ismerkedni/chatelni vágyó fiatalok állnak, legalábbis nagyon szeretnénk ezt remélni. Közben releváns hozzászólást nagyítóval kell keresni.
Tulajdonképpen ez egy rendkívül bájos dolog, ha jobban belegondolunk, egy közösségi csatornát arra használnak ugyanis tömegek, hogy egy másik közösségi csatornán még több ismerőst, barátot szerezzenek. Ha éppen szociológus Ph.D-re készülnék, azt hiszem ez egy remek kutatási téma lehetne, mindenesetre amit itt látunk, az már az egészen fiatal generáció kommunikációs kísérlete. Vagy éppen csak egy újfajta gyűjtögető szenvedély megtestesülése?
Bizarr, de csak nekünk, unalmas felnőtteknek.