Lehet, hogy nem is annyira baj, hogy az első PlayBookokból nem került forgalomba 3G-s változat, hiszen a vásárlók többnyire a kizárólag Wi-Fi vezérlővel ellátott tableteket keresik - áll egy friss kutatásban. Olyannyira, hogy az Egyesült Államokban tavaly eladott tabletek 90 százaléka nem tudott mobilhálózatra csatlakozni. Ne ennek biztosan nem örülnek a mobilszolgáltatók.
A HWSW tegnapi cikke idézi a kutatást, valamint elemzi kicsit a honi helyzetet is:
A többi, például az Androidot futtató tableteknél két éves hűségidőt kell vállalni a szolgáltatóknál vásárláskor, ami a gyorsan változó piacon nehéz döntés. A havidíjat akkor is fizetni kell a hűség lejártáig, ha a felhasználó egyáltalán nem használja ki azt. Márpedig legtöbb esetben a tabletet otthon, vendéglátóhelyeken és irodában használják a tulajdonosok, ahol elegendő a Wi-Fi kapcsolat megléte is, a 3G pedig akkor válik szükségessé maximum, ha a tablet tulajdonos elutazik vagy nyaral. Ráadásul két éves hűségszerződést kötni egy olyan eszköz vásárlásakor, ami 9-15 hónap alatt biztosan elavul, nem egy jó ötlet.
A 3G-s tabletek ellen szól az a tény is, hogy a legtöbb vásárlónak már van egy mobilinternet előfizetése elsősorban az okostelefonjához, vagy esetleg egy USB-stickhez, 3G-routerhez használt SIM-kártyán. Emellé pedig kevesen szeretnének még egy teljes árú előfizetést kötni, a szolgáltatók pedig egyelőre nem támogatják az előfizetés megosztását több SIM-kártya között. A szakértők persze azt várják az amerikai piacon, hogy hamarosan megjelennek az úgynevezett családi mobilinternet-csomagok, amivel egy keretet lehet osztani az előfizetéshez tartozó okostelefonok és tabletek között. Ez a változás biztosan erősítené a keresletet a 3G-képes tabletek iránt. Viszont ehhez az kellene, hogy az operátorok ne ragaszkodjanak ahhoz, hogy minden eladott tablet mellé egy SIM-kártyát is eladjanak hosszú távú szerződéssel.
A RIM ettől függetlenül áprilisban minden bizonnyal piacra dobja a 3G-s, illetve 4G-s PlayBookokat, amitől annyit talán mindenképpen lehet majd várni, hogy a mobilszolgáltatók nagyobb hajlandósággal karolják fel a kütyüt, egy kizárólag Wi-Fi-s eszköz értékesítésében ugyanis szinte semmi előnyük nem származik.
Vajon a RIM-nek származik-e belőle előnye?