Ezen a héten minden az új iPhone-tól hangos, miközben a szakma a több-kevesebb hozzáértést mutató médiával összekacsintva mindenfélét spekulál arról, hogy az Apple új nagyágyújára - és úgy általában véve a cégre - milyen jövő vár. Van, aki továbbra is kétpólusú piacot jósol, van aki pedig teret ad az alternatív platformoknak -- ez utóbbi szempontból most a Windows Phone kétségtelenül szerencsés helyzetben van, hiszen a Nokia is most mutatta be új ütőkártyáit, az új Lumiák ráadásul még idén a boltokba kerülhetnek, ha minden igaz (bár ezt hivatalosan még senki nem erősítette meg).
Ettől függetlenül hiba lenne leírni a RIM-et és a BlackBerryt, legalábbis erre figyelmeztet az amerikai Verizon Wireless pénzügyi igazgatója egy a héten adott interjújában. Bár itthon talán kevéssé ismert ez a név, de azért zárójelben jegyeznénk meg, hogy Észak-Amerika legnagyobb mobilszolgáltatójáról beszélünk, akinél több mint 110 millió ügyfél telefonál. "Nem szabad még leírni a RIM-et, a cég egy innovatív termékkel térhet vissza a piacra" -- nyilatkozta Francis J. Shammo, nyilvánvalóan ezzel a BlackBerry 10-re utalva, amiből egész biztosan kapott már némi ízelítőt a cégvezető.
Azt hiszem egy ilyen nyilatkozatnak, legyen bármilyen rövid is, mindenképpen óriási jelentősége van, hiszen tudjuk mindannyian, hogy az amerikai piac mennyire meghatározó a trendeket illetően, az ottani legnagyobb szereplő véleménye, választása pedig akár sorsdöntő is lehet. Azt is tudjuk ráadásul, hogy a Verizon Wirelessnél finoman szólva nem jött be az iPhone bevezetése, a cég ezért vélhetően a RIM legnagyobb partnere lesz a BlackBerry 10 rajtja során.
Márpedig ha a marketinggépezet Amerikában beindul, abba Európa is megremeg.
Via N4BB.