Az Inside BlackBerry blogon találtam a minap egy elég elgondolkodtató írást, mely azt taglalja, hogy a jelenleg általánosan elterjedt okostelefon-platformokon milyen szerepe van a "vissza" gombnak, illetve a "home" gombnak, ami a kezdőképernyőre visz vissza. A poszt megszületésének nyilván az adja az apropót, hogy ezek a gombok teljesen eltűnnek majd a BlackBerry 10 platformon, az active frame-nek (magyarul még nem tudni, hogy fogják hívni) és a flow-filozófiának köszönhetően.

Mivel a jelenlegi BlackBerrymen is ott van a jó öreg fordított U alakú nyilacska, ezért eleinte én sem tudtam elképzelni az életet e nélkül, aztán akárcsak az Inside BlackBerry posztjának szerzője, Donny H, úgy én is a kezembe vettem egy Dev Alphát, és nagyjából két perc alatt elfelejtettem, hogy a visszaléptető gomb valaha létezett. Az érintőkijelzős felület gesztusai annyira magukért beszélnek és annyira intuitívak, a multitask-képesség pedig annyira jól használható, hogy minden hardveres, vagy virtuális menügombot teljesen feleslegessé tesznek.

flow.jpg

A BlackBerry 10-nél az éppen futó alkalmazást egy ujjmozdulattal háttérbe lehet küldeni, illetve tetszőleges, szintén a háttérben futó alkalmazásra cserélni, hasonlóan ahhoz, ahogy a jobb sorsra érdemes PlayBook OS-nél oldotta meg a RIM. Az értesítéseket és üzeneteket tartalmazó BlackBerry Hubot eközben mindig, mindenhonnan szintén egyetlen ujjmozdulattal el lehet érni, nem kell ikonokra böködni, menükben kotorászni, alkalmazást bezárni, majd újra megnyitni.

A "vissza" és "home" gombok eltüntetésével alapjaiban szakít a RIM az eddigi okostelefon-kezelési szokásokkal, az in-out filozófiával, de senki ne essen pánikba, az új rendszer tényleg nagyon kézre álló, és már csak három hetet kell várni arra, hogy a végleges formájában is megcsodálhassátok.

Via Inside BlackBerry Blog.

Címkék: hub flow bb10
süti beállítások módosítása