Abban a szerencsés helyzetben vagyok, hogy elég sok BlackBerryt módomban áll kipróbálni és használni, éppen ezért sokan kérdezik tőlem, hogy melyiket tartom a legjobbnak, melyiket szeretem. A Q10 és a Z10 kapcsán nehéz volt erre a kérdésre válaszolni, annyira komoly a balansz a mérleg két nyelve közt. A Q5 viszont nagyon más, bár nem csúcsmodell, mégis szerethető, mégsem buta -- és szerintem nem is ronda, bár ez nyilván egyéni ízlés kérdése.

q5red.jpg

A Q5 mostanában minden hiányosságával együtt valósággal a szívem csücske lett, próbáltam megfejteni, mégis miért, és a következőkre jutottam:

  • Ergonomukus, a gesztusokkal jobban használható kijelző. Ez azt jelenti, hogy alul-felül-oldalt több hely van az ujjaimnak, a BlackBerry logó a billentyűzet felé, nem pedig a hangszóró alá került, mint a többi BlackBerrynél, ami a Peek gesztusnak jóval több teret ad, mint mondjuk a Q10-nél. A Q5 kijelzője ráadásul szerintem szebb, de legalábbis mindenképpen fényesebb képet ad, mint a Q10-é.
  • Nem mindennapi, mégis fiatalos forma. A Q5 szögletes is, meg nem is, ebből a szempontból a formáját tekintve inkább hajaz egy teljes érintőkijelzős készülékre, de mégis QWERTY-billentyűzet van rajta. A telefon mindenesetre egyik korábbi billentyűzetes BlackBerryre sem hasonlít.
  • Árát meghazudtoló teljesítmény. Amikor a BlackBerry Q5-öt bejelentették, azt hittem a kisebb teljesítményű processzor miatt majd biztosan döcögni fog rajta a BB10 operációs rendszer, az alkalmazások egy része pedig el sem indul majd rajta. Nem így lett, a Q5 van olyan gyors, mint a Q10, a rendszer ugyanolyan villámgyorsan működik, mint a nagytesó esetében.
  • Kényelmes billentyűzet. A Q5 gombsora elég nagy ahhoz, hogy még a vastagabb ujjakkal felszerelkezett felhasználók is kényelmesen tudják használni, és mivel a gombok egymástól különállóan lettek elhelyezve, ezért ezzel a telefonnal talán még pontosabban lehet gépelni, mint a Q5-tel.
  • Bombasztikus szín. Oké, ez utóbbit talán kissé túlzás komoly szempontnak nevezni, mindenesetre a Q5 pirosban valami elképesztően dögösre sikerült, pont olyan színe van, mint egy Ferrarinak, ráadásul a felület sem matt, hanem fényes, ezzel a telefon igazi különlegességgé válik, ilyen okostelefont biztos nem fogsz sokat látni az utcán!

Ennyi lenne az öt ok, amiért szeretni kezdtem ezt a telefont, pedig a Z10 után talán ez a legkevésbé BlackBerry-jellegű BlackBerry, de közben meg mégis. Egy igazi külső-belső megújulást képvisel a számomra. Lehet, hogy a kanadaiak helyében éppen ezért én valami ilyen formába öntöttem volna a csúcsmodellt is.

Címkék: blackberry q5
süti beállítások módosítása