A BlackBerry Passport premierje még alig egy héttel van mögöttünk, de ez alatt a pár nap alatt bebizonyosodott, hogy John Chennek és csapatának sikerült az, ami sok nagyobb, jóval gazdagabb versenytársnak évek óta nem sikerül: a BlackBerry sokkolta a piacot. A Passport a két szélsőség közt minden létező érzelmet kiváltott mindenkiből, akit kicsit is megérintett a kütyük világa, leszámítva a közönyt (már ha az érzelem egyáltalán), mert a BlackBestiára egyszerűen nem lehet közönnyel tekinteni, még akkor sem, ha néhány rendkívül magabiztos, ám kevéssé hiteles véleményformáló szerint manapság ez lenne illdomos.
Ha ez nem lenne elég, a BlackBerry a múlt héten a körülményekhez képest meglepően stabil negyedéves eredményekről számolt be, ráadásul az okostelefon-gyártó részleg mélyrepülése is megállni látszik. Több se kellett a kanadaiaknak, egyből vérszemet kaptak.
Legalábbis Ron Louks, a készülékgyártó részleg vezetője tegnap lenyilatkozta a Reutersnek, hogy itt az ideje kockáztatni, ezért a cég új stratégiájának része, hogy minden évben piacra dobjon legalább egy, meghökkentő formájú okostelefont -- pont, amilyen a Passport is. A jövő évi ShockBerry állítólag már a csőben van, nem kizárt, hogy a már korábban mutogatott, kifordítható billentyűs Victoria/Visa lesz az, Louks mindenesetre azt is elárulta, hogy egyes szolgáltatók már betekintést kaptak a tervekbe, és tetszettek nekik a prototípusok.
Chen pedig múlt pénteken kotyogott el valamit arról, hogy a februári Mobile World Congress idején majd beszámol a BlackBerry egy-két, a Passporthoz és a Classichoz hasonló újdonságról, amire azonnal be is indult az internetes pletykagyár holmi Passport 2-t és Classic 2-t emlegetve. Anélkül, hogy bárkit zavarna a tény, hogy az utóbbiból az első generációs változat még meg sem jelent a boltokban, előbbit meg csak elvétve kapni, nem egészen egy hete.
Apropó, a Passport értékesítése kapcsán továbbra is jó hírek jönnek a BlackBerrytől, bár a számok terén még mindig csak annyit tudni, hogy 200 ezer darabot rendeltek a főbb retailereknél, illetve nagyon úgy tűnik, hogy a kereslet felülmúlja az előzetes várakozásokat. Szóval vannak tervek, van mérsékelt elégedettség, és ami a legfontosabb, újra van innováció a BlackBerrynél.
Via Reuters.