Majdnem pont ezt mondta John Chen, a BlackBerry elnök-vezérigazgatója (aki egyébként szintén kínai, pontosabban hongkongi származású) a Reutersnek minap adott interjújában, amikor a jövő évi készüléktervekről kérdezték, és bár nyilván ez kissé sarkítás így, a cégvezető által képviselt álláspont az egész iparág problémáját jól érzékelteti. A kanadai cég ezért inkább olyan mobil eszközöket gyártana a jövőben, mint amilyen a Passport is, vagyis alapjaiban eltér a piacon lévő, 5 hüvelykes képátlójú tucatmobiloktól.
Chennek ugyanis igaza van, egy ilyen hardvert ma már a legcsiccsóbb kínai gyártó is összedob uszkve 75 dollárból, vagyis nem egészen húszezer forintból, más kérdés, hogy a hardver nem minden. Csakhogy a Xiaomi és az egyéb, egzotikus, ám időközben brutálisan megerősödött kínai márkák példája jól mutatja, hogy ha a gyártástól kezdve a logisztikán át egészen a marketingig minden Kínában marad, brutálisan le lehet tarolni a piacot, még nyugatabbra is (az megvan, hogy a világ harmadik legnagyobb telefongyártója már a Xiaomi?). A "nyugati" márkák ezzel a Kínának nevezett gözhengerrel szemben tehetetlenek, leszámítva ha megpróbálnak innovatív, vagy nehezen másolható készülékeket piacra dobni.
Mint amilyen a Passport, és ami utána jön, utódként.
A cégvezetővel készült interjúból kiderült többek közt, hogy a Passport forgalmával elégedett Chen, bár arról továbbra sincs semmi infó, hogy eddig pontosan mennyi fogyott a BlackBestiából. Chen hozzátette, a négyzetes kijelzőjű óriás telefonból nem tudják kiszolgálni a piacot, ezért a Passport szinte mindenhol hiánycikk (és van olyan hely, ahová el sem jutott, ugye).
Chen az interjúban a készülékek mellett beszélt arról is, hogy a BlackBerry most már végérvényesen kint van a kátyúból, sikerült kiszedni a céget a spirálból, most pedig jöhet szép lassan a növekedés időszaka. Üzenem mindenkinek, aki csődöt emlegetett még az elmúlt hónapokban is, hogy Chen és csapata csókoltatja.
Via Reuters.