A BlackBerry kalandozása a tabletek világában 2011-ben kezdődött és viszonylag hamar rémálommá vált: a PlayBook vitathatatlan érdemei dacára a kanadai cég egyik olyan projektje lett, amire alighanem sem az akkori, sem a mostani vezetés nem szívesen emlékszik vissza. Ettől függetlenül újra és újra előkerül a kérdés különböző interjúkban, fórumokon: vajon lesz-e még egyszer saját tabletje a BlackBerrynek. Nem kizárt, mint ahogy az ellenkezője sem.
Most éppen a CNET szegezte John Chennek a kérdést (immár sokadjára) a Mobile World Congress során, aki válaszában egyszerre hűtötte le a kedélyeket és adott reményt a rajongóknak:
Nincs a tervezőasztalon, de ott van a fejemben (a tablet).
A BlackBerry hongkongi származású elnök-vezérigazgatójának alighanem elég sok minden van még a fejében egy tableten kívül, és biztos vagyok benne, hogy a mostani termékportfóliót látva a tabletpiac meghódítása nem elsődleges priorítású a cégnek. Annál is inkább, mivel talán még az okostelefonokhoz képest is keményebb szegmensről van szó.
Képünk illusztráció (de annak nem utolsó, mi?)
Egy olyan piacról, amin borzasztó nehéz kitűnni a szürkeségből, márpedig a BlackBerry számára most éppen az az egyik legfontosabb cél a hardverbizniszben, hogy valamivel meg tudja különböztetni magát a versenytársaktól, és ezt szerencsére elég jól érzi Chen is:
Mások szeretnénk lenni, mint a többiek. Ikonikusak. Nem lenne jó ötlet kijönni egy tablettel csak azért, hogy legyen egy tabletünk.
Azt hiszem elég sok gyártó kímélhetné meg magát a komoly fejfájástól, ha ugyanúgy gondolkodnának az ottani vezetők, mint Chen, no de ez már legyen az ő bajuk inkább. Én meg a magam részéről előveszem a Passportot, ha tablet-hiányban szenvednék.
És TE? Szavazz!
Via N4BB.