Mától kapható hivatalosan a BlackBerry legújabb okostelefonja, a már megjelenése előtt rendkívül megosztóvá vált Leap, vagyis kódnevén a Rio. A készülék egyelőre Nagy-Britanniában került csak hivatalosan forgalomba, ott is a Vodafone forgalmazza csupán egyedüli szolgáltatóként, meg persze a BlackBerry saját webáruháza.
A Leapről ennek megfelelően már meg is jelentek az első tesztek és kicsomagolós videók (lásd fent), amelyek nagyjából annyira lelkesek, amennyire egy kábé 80 ezer forintba kerülő okostelefonért lelkesedni lehet, nem elfelejtve, hogy a legtöbb tömegtelefon a legritkább esetben tűnik ki a sokaságból olyan nyalánkságokkal, mint például a Passport rendkívül innovatív hibrid billentyűzete.
A BlackBerry Leap ezzel együtt is remek belépő lehet az okostelefonok világába azok számára, akik androidos telefont akkor sem vennének, ha pisztollyal fenyegetnék őket, a windows szótól meg egyenesen kirázza őket a hideg, egy iPhone-ért meg hülyék lesznek kiadni annyi pénzt, amennyit kérnek érte. A gyártó szerint leginkább az amolyan lendületes, fiatal vállalkozóformák okostelefonja lehet a Leap, legalábbis a korábbi reklámban ilyen arcok tűnnek fel lépten-nyomon. Vagyis inkább Leapten-nyomon. Na jó, befejeztem a hülye szóvicceket.
A BlackBerry Leap hivatalos kelet-európai rajtjára május végéig kell várni, bár egyes webáruházakban és GSM-üzletekben már most is megrendelhető a telefon, hála az uniós szabadkereskedelem nyújtotta kreatív lehetőségeknek.